My Blog List

Translate

  • PANAS

    Tuesday 30 January 2018

    Dua Lemas Tongkang Karam



    Kegagalan enjin berfungsi dan kebocoran menjadi punca tongkang yang membawa muatan pasir karam di Sungai Rejang dekat Nanga Ibau di sini, semalam sehingga menyebabkan dua lelaki warga India dikhuatiri lemas. Ketika kejadian, kedua-dua mangsa bersama lima rakan sekerja melakukan kerja mengorek pasir di lokasi itu, kira-kira jam 5.40 pagi. 

    Ketua Polis Daerah Kapit Deputi Superintendan Fredy Bian berkata, ketujuh-tujuh pekerja tongkang berkenaan tidak menyedari tongkang yang dinaiki mereka itu mengalami kebocoran selain enjinnya yang gagal berfungsi.

    Menurutnya, ketika tongkang berkenaan mula karam, mangsa berusia 20 dan 28 tahun itu terperangkap di dalam tongkang yang sarat dengan muatan pasir. “Lima lagi pekerja tongkang berkenaan sempat berenang ke tebing sungai untuk menyelamatkan diri kemudian cuba mendapatkan bantuan orang awam.

    “Usaha pekerja tongkang lain untuk mencari mangsa yang hilang turut menemui jalan buntu menyebabkan mereka terpaksa meminta bantuan polis serta bomba dan penyelamat,” katanya ketika dihubungi, semalam.

    Fredy berkata, pasukan Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Kapit menerima panggilan kecemasan pada jam 10.33 pagi untuk membantu mencari mangsa yang hilang. “Selain BBP Kapit, usaha mencari mangsa turut dibantu sepasukan anggota dari BBP Sungai Merah.

    “Misi mencari dan menyelamat berdepan kesukaran kerana mangsa dipercayai terperangkap di bawah tongkang yang sarat dengan muatan pasir,” katanya.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Dua Lemas Tongkang Karam Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top