My Blog List

Translate

  • PANAS

    Thursday 25 January 2018

    Die Mannschaft Jumpa Musuh Tradisi


    Jerman akan berdepan musuh lamanya, Perancis dan Belanda selepas ketiga-tiga pasukan itu diundi bersama dalam satu kumpulan bagi edisi sulung Liga Negara-Negara Kesatuan Bolasepak Eropah (UEFA), hari ini. 

    Ketiga-tiga pasukan itu akan bersaing dalam Kumpulan Satu Liga A, bahagian teratas kejohanan empat peringkat yang diperkenalkan oleh UEFA bagi menggantikan aksi persahabatan antarabangsa. 

    Itali yang gagal layak ke Piala Dunia tahun ini, akan berdepan juara Eropah, Portugal dan Poland dalam Kumpulan Tiga manakala Sepanyol diundi bersama England dan Croatia dalam Kumpulan Empat, sementara Belgium akan berdepan Switzerland dan Iceland dalam Kumpulan Dua.

    Pemenang bagi setiap kumpulan akan layak ke separuh akhir yang akan berlangsung pada Jun 2019, diikuti aksi final. Liga Negara-Negara UEFA menampilkan semua 55 pasukan kebangsaan Eropah yang dibahagikan kepada empat divisyen - dipecahkan kepada empat kumpulan - yang mana UEFA mengatakan akan menyediakan lebih banyak persaingan antarabangsa.

    Ia juga menyediakan pintu belakang kepada Euro 2020 dengan satu pasukan daripada setiap liga akan mendapat satu tempat di kejohanan utama UEFA itu.

    Liga B peringkat kedua pula menyaksikan pertembungan antara negara jiran Republik Czech dan Slovakia dalam Kumpulan Satu manakala Ireland perlu berdepan Denmark, yang mengalahkan mereka di playoff Piala Dunia tahun lalu, dalam Kumpulan empat yang turut disertai Wales.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Die Mannschaft Jumpa Musuh Tradisi Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top