My Blog List

Translate

  • PANAS

    Tuesday 15 May 2018

    Lelaki Hilang, Kereta Jatuh Sungai



    NASIB seorang lelaki warga emas masih belum diketahui selepas pacuan empat roda dipandunya tergelincir lalu jatuh dari feri ke Sungai Batang Samarahan di jeti Muara Tuang di Samarahan, hari ini. Dalam kejadian 7.15 pagi itu, mangsa Bernabas Lias Jalal, 77, yang memandu Toyota Hilux mahu menyeberangi sungai berkenaan menggunakan perkhidmatan feri.

    Jurucakap Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JPBM) Sarawak berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan daripada orang awam jam 7.28 pagi mengenai kejadian berkenaan sebelum sepasukan pegawai dan anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Kota Samarahan dikejarkan ke lokasi.

    Katanya, berdasarkan maklumat awal, Toyota Hilux yang dipandu mangsa dikatakan tiba-tiba bergerak ke hadapan ketika feri berada di tengah sungai berkenaan. “Toyota Hilux berkenaan terjunam ke dalam sungai menyebabkan orang awam memaklumkan kepada pemandu feri untuk segera berhenti.

    “Pasukan bomba kemudiannya mendapatkan bantuan Pasukan Penyelamat Di Air (PPDA) BBP Batu Lintang untuk melakukan selaman bagi mengesan mangsa yang dipercayai masih terperangkap di dalam kenderaan itu,” katanya ketika dihubungi.

    Jurucakap itu berkata, setakat ini operasi masih dijalankan di kawasan berhampiran jeti berkenaan, namun tiada sebarang petanda positif ditemui. Katanya, operasi kini memberi tumpuan untuk mengesan pacuan empat roda dipandu mangsa bagi membolehkan kenderaan itu ditarik ke tebing kerana mangsa dipercayai masih terperangkap di dalamnya.

    Penduduk setempat di kawasan sekitar Samarahan dan Asajaya masih menggunakan perkhidmatan feri untuk menyeberangi Sungai Batang Samarahan dalam aktiviti seharian.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Lelaki Hilang, Kereta Jatuh Sungai Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top