My Blog List

Translate

  • PANAS

    Thursday 31 May 2018

    PNB Unjur Ketidaktentuan Pasaran Berterusan



    Permodalan Nasional Bhd (PNB) sudah menjangkakan prestasi tidak menentu dalam pasaran saham bukan saja di negara ini, tetapi juga di pasaran serantau. Pengerusi Kumpulan PNB, Tan Sri Abdul Wahid Omar berkata, pada masa ini, prestasi saham dalam pasaran baru muncul menyaksikan jualan besar-besaran bagi dana serantau ke pasaran yang lebih maju seperti Amerika Syarikat, khususnya.

    Katanya, sebagai pengurus dana, pihaknya menjangkakan ketidaktentuan pasaran itu akan berterusan. “Daripada perspektif PNB, kami cenderung untuk melaksanakan strategi pelaburan jangka panjang, jadi sebarang kejatuhan dalam pasaran akan memberikan peluang belian kepada kami sebagai pengurus dana.

    “Seperti kebanyakan pengurus dana lain, kami mempunyai peruntukan aset strategik sendiri dan berharap dapat terus mencapai sasaran pulangan yang ditetapkan, bukan hanya pada tahun semasa, tetapi bagi tahun mendatang juga,” katanya pada sidang media selepas majlis perasmian Hong Leong Islamic Bank (HLISB) dan Hong Leong Bank (HLB) sebagai ejen Amanah Saham Nasional Bhd (ASNB) di sini, semalam.

    Hadir sama pada majlis itu ialah Presiden yang juga Ketua Eksekutif (CEO) PNB, Datuk Abdul Rahman Ahmad, Pengerusi HLISB, Datuk Dr Md Hamzah Md Kassim, Pengarah Urusan Kumpulan dan Ketua Eksekutif HLB, Domenic Fuda serta CEO HLISB, Jasani Abdullah.

    Berkuat kuasa 1 Jun ini, kedua-dua bank berkenaan mula menawarkan 12 dana ASNB merangkumi enam dana harga tetap dan enam dana harga berubah-ubah.

    Mengulas mengenai kerjasama berkenaan, Abdul Wahid berkata, pihaknya mengalu-alukan pelantikan kedua-dua bank berkenaan sebagai agen bank sah berikutan ia boleh membantu meluaskan jangkauan pelanggan ASNB menerusi rangkaian perbankan itu.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: PNB Unjur Ketidaktentuan Pasaran Berterusan Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top