My Blog List

Translate

  • PANAS

    Wednesday 30 May 2018

    ‘Tengku Amir Calon Terbaik’



    PRESIDEN Persatuan Bola Sepak Selangor (FAS), Datuk Seri Subahan Kamal membayangkan beliau bersedia berundur daripada jawatannya dengan memberikan laluan kepada Raja Muda Selangor, Tengku Amir Shah Sultan Sharafuddin Idris Shah menerajui pucuk pimpinan tertinggi badan induk bola sepak negeri tersebut. 

    Subahan berkata, cadangan melantik Tengku Amir sebagai Presiden FAS sebenarnya bukan perkara baharu dan beliau sendiri mengakui bersedia untuk melepaskan jawatan tersebut kepada baginda. 

    Subahan yang juga Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) dan Presiden Konfederasi Hoki Malaysia (MHC) memberitahu, beliau mahu fokus kepada dua jawatan tersebut selain berpendapatan Tengku Amir sebagai calon terbaik menerajui pucuk pimpinan baharu FAS. 

    “Sebenarnya cadangan me­lantik Tengku Amir sebagai Presiden FAS bukan suatu perkara baharu. Malah, saya sendiri bersedia untuk berikan kerjasama memastikan peralihan kuasa dalam FAS berjalan lancar.

    “Namun, perkara ini sepatutnya akan dibincangkan pada Mesyuarat Exco FAS Khamis ini (esok) tetapi saya tidak tahu ia boleh timbul begitu cepat pula. Tidak mengapa, saya akan menjelaskan segala-galanya dan saya juga telah memanggil kesemua ahli Exco FAS untuk menghadiri mesyua­rat khas mengenai masa depan Selangor dalam bola sepak Malaysia.

    “Untuk pengetahuan semua, saya telah dipilih oleh ahli-ahli gabungan FAS menjadi Pre­siden FAS pada 2017. Biarpun FAS tidak ada bantuan daripada kerajaan negeri, saya dengan bangga memberitahu bahawa Selangor masih boleh kekal dalam Liga Malaysia (Liga M) dengan hasil kerja keras daripada ahli-ahli Exco FAS.

    “Saya tidak boleh bercakap panjang dan segala keputusan akan terjawab selepas Mesyuarat Exco FAS nanti. Apa yang pasti, tidak kira sama ada saya bersama atau tidak dalam FAS, saya tetap akan membantu bola sepak Selangor daripada belakang tabir kerana saya merupakan anak jati Selangor dan mahukan bola sepak negeri ini berkembang maju,” katanya.

    Dalam perkembangan sama, Subahan menepis kenyataan kononnya skuad Gergasi Merah menduduki tangga tercorot Liga Super dengan menegaskan Selangor masih berada pada landasan terbaik untuk menduduki kelompok enam teratas liga musim ini.

    Sebagai rekod, Selangor menduduki tangga kesembilan dengan mengutip 11 mata dan dipisahkan tiga mata dengan Kelantan dan Negeri Sembilan yang masing-masing berkongsi lapan mata serta berada di zon penyingkiran liga.

    “Mengenai kenyataan me­ngatakan prestasi Selangor berada di tangga tercorot, suka saya mengingatkan bahawa Selangor masih berada pada landasan yang positif. Musim ini, kami berani mengambil risiko dengan menurunkan pemain-pemain daripada skuad Piala Presiden.

    "Ini antara salah satu cabaran apabila menurunkan pemain-pemain kurang berpengalaman tetapi saya percaya pendedahan ini akan memberikan manfaat kepada Selangor pada masa akan datang. Lagipun, Selangor layak ke aksi separuh akhir Piala FA dan masih memiliki peluang untuk layak ke final. Jadi, saya tidak nampak Selangor masih tercorot berbanding pasukan-pasukan lain,” katanya.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: ‘Tengku Amir Calon Terbaik’ Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top