My Blog List

Translate

  • PANAS

    Wednesday 30 May 2018

    Penjelasan Muktamad Syafiq Kyle



    “BETUL atau tidak orang dalam video yang tular itu adalah saya atau sebaliknya, saya tetap akan meneruskan kehidupan dan lupakan apa yang sudah berlaku. Saya juga serahkan kepada penilaian dan spekulasi netizen jika mereka menganggap jawapan yang diberikan ini tergantung atau sebaliknya,” kata pelakon Syafiq Kyle, 25. 

    Pelakon yang kini popular menerusi watak Ustaz Adam dalam drama Nur di TV3 berkata demikian pada sidang media tertutup yang diatur pengurusannya dan berlangsung di hotel terkemuka di Jalan Bukit Bintang, Kuala Lumpur, malam tadi.

    Ia berhubung penularan panggilan video seks yang didakwa miripnya bersama ‘wanita’ dikenali sebagai Mira di laman Twitter sejak malam Ahad lalu. Video berdurasi tujuh minit 22 saat itu memaparkan Syafiq berbaring atas sofa dan berdiri dalam bilik air selepas diminta Mira berbuat demikian.

    Menurut Syafiq, ia adalah penjelasannya yang muktamad dan terakhir kerana tidak mahu memanjangkan isu video tular itu sekali gus menghormati Ramadan. “Saya sudah dapat bayangan mengenai perkara ini dua tahun lalu tetapi tidak mengetahui kesahihannya.

    “Untuk apa saya mengaku atau tidak dalam perkara ini kerana yang bertanggung-jawab memanjangkan atau menyelesaikan perkara ini adalah diri sendiri. Ramadan adalah bulan untuk kita menyucikan diri dari segala dosa yang kita lakukan.

    “Sama ada dosa itu saya buat atau tidak, saya tetap bersyukur ujian ini datang pada bulan yang mulia ini,” katanya. Ditanya sama ada isu itu ada kaitan dengan pihak yang cuba menjatuhkan namanya yang kini di puncak, Syafiq tidak menyalahkan sesiapapun dalam perkara itu.

    “Saya melihat apa yang berlaku sebagai dugaan yang paling besar sepanjang berkecimpung sebagai anak seni. Ia membabitkan nama dan maruah keluarga. Malah, emak saya menangis bila dapat tahu mengenai isu video tular terbabit. Dari segi tindakan pula, pihak pengurusan dalam proses menyusun satu demi satu untuk mencari penyelesaian terbaik isu terbabit.

    “Pihak kami akan mendapatkan nasihat peguam terlebih dulu sebelum membuat laporan kepada pihak polis nanti,” katanya.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Penjelasan Muktamad Syafiq Kyle Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top