My Blog List

Translate

  • PANAS

    Monday 29 February 2016

    MAS, Emirates Kongsi Kod Penerbangan


    Pelanggan Malaysia Airlines (MAS) kini berpeluang membeli tiket penerbangan perkongsian kod bagi Emirates Airlines (Emirates) bermula hari ini dengan ahli Enrich akan menikmati 25 peratus mata bonus untuk mana-mana penerbangan perkongsian kod MH400-MH4999 yang dijalankan Emirates antara 22 Februari dan 19 April ini. 

    MAS memulakan perjanjian perkongsian kod dengan Emirates minggu lalu dengan kedua-dua syarikat meletakkan kod terbabit di laluan Kuala Lumpur-Dubai dan laluan lain di bawah perjanjian terbabit dengan perkhidmatan ke Dubai akan beroperasi tiga kali sehari melalui penggunaan Boeing 777 dan sekali sehari (Airbus 380).

    Perjanjian itu diumumkan pada Disember tahun lalu di mana ia adalah perjanjian perkongsian kod terbesar MAS, sekali gus membuka laluan baru kepada pelanggan MAS melalui penyediaan capaian unik kepada rangkaian dan akses Emirates ke lebih 30 negara termasuk destinasi Amerika Selatan dan Eropah seperti Rome, Paris, Madrid dan Barcelona yang bakal diperkenalkan dalam beberapa minggu akan datang.

    Ketua Pegawai Komersial MAS Paul Simmons berkata, perkongsian kod antara kedua-dua pihak itu adalah aspek penting dalam pelan perluasan rangkaian syarikat pada masa depan yang memberi fokus menghubungkan pelanggan secara global.

    “Kami amat berbesar hati untuk melancarkan kerjasama ini dan kami yakin pelanggan kami bakal mendapat manfaat daripada perjanjian ini,” katanya.

    Sementara itu, Naib Presiden Eksekutif dan Ketua Pegawai Komersial Emirates Thierry Antinori berkata, perjanjian perkongsian kod penerbangan dengan Malaysia Airlines akan menyediakan lebih banyak pilihan bagi pelanggan dan hubungan meluas ke 39 destinasi di Eropah.

    “Pada masa yang sama, perjanjian ini akan menawarkan kepada pelanggan daripada seluruh rangkaian global Emirates akses ke Malaysia dan pelbagai destinasi dalam rangkaian menyeluruh Asia Pasifik Malaysia Airlines,” katanya.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: MAS, Emirates Kongsi Kod Penerbangan Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top