My Blog List

Translate

  • PANAS

    Friday 22 June 2018

    Pecat Sampaoli!



    Barisan pemain Argentina mahu Jorge Sampaoli dipecat sebelum perlawanan terakhir bertemu Nigeria dengan Sergio Aguero secara terbuka mengkritik jurulatihnya itu selepas mereka tewas kepada Croatia. 

    Penyerang Manchester City itu dilihat kurang senang ketika ditemuramah selepas tamat perlawanan dengan kritikannya jelas dihamburkan kepada Sampaoli.

    Argentina tewas 0-3 kepada Croatia awal pagi tadi sekali gus meletakkan mereka dalam kedudukan tersingkir awal pada Piala Dunia kali ini dan selepas tamat perlawanan, Sampaoli mengakui taktikal yang digunakannya gagal dan ia semakin menyukarkan rangkaian pemain diketuai Lionel Messi.

    Ketika ditanya kenyataan Sampaoli itu kepada Aguero yang dikeluarkan pada awal babak kedua, penyerang itu dengan bersahaja berkata: “Biar dia bercakap apa yang ingin diperkatakannya.” 

    Persatuan Bolasepak Argentina berharap keadaan kembali reda sebelum perlawanan terakhir bertemu Nigeria namun Jorge Burruchaga sudah dicanang untuk menggantikan tempat Sampaoli. Burruchaga adalah penjaring kemenangan ketika Argentina memenangi Piala Dunia terakhir pada 1986.

    Bagaimanapun tindakan itu dilihat sukar kerana Sampaoli mempunyai baki kontrak lima tahun yang memerlukan pampasan sebanyak £17.5 juta (RM93 juta) untuk menyingkirkannya.

    Argentina masih perlu membayar dua jurulatih yang sudah dipecat ketika kempen kelayakan, iaitu Gerardo Martino dan Edgardo Bauza.

    Kemungkinan besar Sampaoli akan kekal namun dengan barisan pemain meragui kemampuannya sebelum perlawanan dengan Croatia lagi, beliau perlu memperbaiki hubungannya dengan setiap pemain sebelum perlawanan terakhir peringkat kumpulan bertemu Nigeria.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Pecat Sampaoli! Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top