My Blog List

Translate

  • PANAS

    Tuesday 4 July 2017

    Diseksa Hingga Mati Kerana Salah Sangka



    AKIBAT disangka mahu menculik kanak-kanak, seorang wanita yang mengalami masalah mental diseksa dengan diikat, dicukur rambut, dibogelkan, dibelasah dan dilempar batu hingga mati oleh penduduk sebuah kampung di Benggala Barat, India, Selasa lalu. 

    Wanita itu, Otera Bibi, 42, yang tinggal bersama ibu bapanya merayau hingga ke kampung Mithipur-Panagarh berhampiran sebelum singgah di sebuah pondok. Pemilik pondok itu, Dilip Ghosh, membuat kecoh kononnya wanita itu menculik anak perempuannya berusia 10 tahun.

    Bulan lalu, seorang kanak-kanak di kampung itu hilang, dipercayai dilarikan. Menurut Daily Mail, penduduk kemudian menangkap Otera, mengikatnya pada traktor dan membelasahnya, termasuk melemparnya dengan batu. Otera cuba memberitahu sesuatu namun penduduk tidak faham apa yang dikatakannya.

    Menurut saksi, mereka mengoyakkan pakaiannya dan mencukur rambut wanita malang itu tanpa belas kasihan sehingga polis tiba tiga jam kemudian dan mengejarkannya ke hospital di Jangipur namun disahkan meninggal dunia.

    Ketua Polis Daerah Murshidabad, Superintendan Mukesh, berkata pihaknya sudah memulakan siasatan kes itu dan berusaha mengenal pasti penyerang. Bebrapa orang ditahan untuk soal siasat namun tiada yang direman. Menurut ibu bapa wanita itu, Otera mengalami masalah mental dan sering merayau, termasuk tidak pulang ke rumah selama beberapa hari.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Diseksa Hingga Mati Kerana Salah Sangka Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top