My Blog List

Translate

  • PANAS

    Wednesday 10 January 2018

    Kisah Sadis Mangsa Dera Bapa Dan Ibu Tiri




    SEPASANG suami isteri didakwa di mahkamah bagi tuduhan membunuh anak perempuan mereka berusia lima tahun yang mati akibat didera dengan kejam, termasuk dilambung sehingga kepalanya terhantuk siling selain dicucuk dada menggunakan gunting. 

    Kanak-kanak itu dikejarkan ke hospital dalam keadaan tidak sedarkan diri Sabtu lalu, namun dan disahkan meninggal dunia sejurus selepas itu. South China Morning Post melaporkan, menurut doktor, badan mangsa dipenuhi kesan lebam serta luka baru dan lama, malah ada yang sudah dijangkiti.

    Bapa mangsa, pekerja pengangkutan berusia 26 tahun, serta ibu tirinya, suri rumah berumur 27 tahun, ditahan Sabtu lalu. Dalam prosiding semalam, Pegawai Pendakwa Wai Mei-nga membacakan kenyataan dua beradik mangsa iaitu abang berusia lapan tahun dan anak perempuan pasangan itu berusia tujuh tahun, mengenai butiran penderaan terhadap semua mereka.

    “Adik beradik mangsa mengakui pasangan itu melambung mangsa beberapa kali sehingga kepalanya terhantuk siling. “Mereka turut mengayun mangsa dengan memegang kedua-dua tangannya. 

    “Abangnya turut didera hampir setiap hari. Kaki dan tangan mereka dipukul dengan rotan, muka ditampar menggunakan selipar. Dada mereka dicucuk dengan gunting,” kata Wai. Mahkamah turut diberitahu mereka tidak diberi makan atau rehat mencukupi.

    “Ketika sambutan Krismas dan Tahun Baru lalu, mereka hanya diberi sedikit makanan pada waktu malam dan dipaksa tidur di atas lantai di ruang tamu tanpa selimut tebal,” katanya.

    Pasangan terbabit cuma tunduk sepanjang prosiding. Mahkamah menetapkan 6 Mac depan untuk sebutan semula kes dan pasangan itu tidak dibenar diikat jamin.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Kisah Sadis Mangsa Dera Bapa Dan Ibu Tiri Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top