My Blog List

Translate

  • PANAS

    Thursday 28 September 2017

    6 Geng Budak Jahat Keramat Didakwa



    Enam daripada tujuh Geng Budak Jahat Keramat yang ditahan berhubung kes kebakaran pusat tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah di Jalan Keramat Hujung sehingga meragut 23 nyawa akan didakwa di Mahkamah Kanak-Kanak Kuala Lumpur di sini hari ini. 

    Enam suspek akan dikenakan pertuduhan kerana mengambil dadah mengikut Seksyen 15(1) Akta Dadah Berbahaya 1952. Seksyen 15(1) memperuntukkan hukuman denda tidak melebihi RM5,000 atau penjara dua tahun.

    Dua daripada enam suspek itu juga akan berdepan pertuduhan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan iaitu me­lakukan pembakaran sehingga meragut 21 nyawa pelajar tahfiz dan dua guru mereka. Seksyen 302 Kanun Keseksaan memperuntukkan hukuman gantung jika sabit kesalahan. 

    Difahamkan seorang suspek akan dibebaskan. Tujuh suspek yang ditahan itu berusia 11 hingga 18 tahun. Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Noor Rashid Ibrahim berkata, siasatan berhubung kebakaran pusat tahfiz itu telah selesai dan pihak polis sudah mene­rima arahan untuk mendakwa sebahagian daripada mereka yang ditahan.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: 6 Geng Budak Jahat Keramat Didakwa Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top