My Blog List

Translate

  • PANAS

    Thursday 28 September 2017

    Lukaku 'Mengganas' Di Moscow



    Romelu Lukaku dan Anthony Martial menamatkan cabaran CSKA Moscow apabila membantu Manchester United menguasai aksi Kumpulan A Liga Juara-Juara dengan kemenangan besar 4-1, awal pagi tadi. 

    Lukaku menyumbat dua gol (minit keempat dan 27) di Arena VEB, mengumpul 10 gol dalam sembilan perlawanan buat United, dengan Martial mencipta gol buatnya dua kali dan menjaringkan sepakan penalti (m-19) sebelum Henrikh Mkhitaryan (m-57) melengkapkan kemenangan.

    Ia kemenangan pertama United di gelanggang lawan dalam pertandingan itu sejak November 2013 dan dengan FC Basel membelasah Benfica dalam satu lagi aksi kumpulan, ia membantu anak buah Jose Mourinho berada tiga mata di tangga teratas kumpulan.

    “Kami bermula dengan garang. Kami mengejutkan mereka dengan keberanian kami,” kata Mourinho. “Mereka tidak begitu bagus kerana kami. Kami berada dalam posisi baik dengan berbaki empat perlawanan.”

    Selepas menang tipis 1-0 di Southampton Sabtu lalu, United kembali ke tahap terbaik mereka di ibu negara Russia itu, kepantasan dan gerakan gandingan serangan baru Lukaku dan Martial memeningkan kepala CSKA sepanjang malam.

    Sesudah mengalahkan Benfica pada perlawanan pertama mereka, CSKA kembali berpijak di bumi nyata sekalipun pemain gantian Konstantin Kuchaev sedikit sebanyak menceriakan penyokong mereka dengan gol sagu hati pada minit ke-90.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Lukaku 'Mengganas' Di Moscow Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top