My Blog List

Translate

  • PANAS

    Wednesday 27 September 2017

    Janji Hamilton, Bottas


    HUJUNG minggu ini menjadi saingan terakhir Formula Satu (F1) Grand Prix (GP) Malaysia di Litar Antarabangsa Sepang (SIC) selepas 18 tahun menganjurkan perlumbaan termahal di dunia itu sejak tahun 1999. 

    Petronas yang merupakan antara penaja Mercedes menerusi dua pelumba mereka, Lewis Hamilton dan Valtteri Bottas bertekad mendominasi pusingan ke-15 itu sebagai hadiah buat rakyat Malaysia. 

    “Hujung minggu ini merupakan perlumbaan terakhir GP Malaysia jadi saya mahu membanggakan rakyat Malaysia dan Petronas,” ujar Hamilton, pelumba dari Britain pada sidang akhbar di Menara Berkembar Petronas (KLCC) semalam.

    Dalam pada itu, Bottas yang mendapat suntikan semangat apabila kontraknya dilanjutkan semusim lagi tahun depan memasang impian untuk memastikan Mercedes mencatat kemenangan 1-2 di Sepang nanti.

    “Ini merupakan perlumbaan pertama saya bersama Petronas di Sepang dan tidak sabar untuk memulakan perlumbaan di litar yang mencabar ini. Saya dan Hamilton ingin melakukan yang terbaik hujung minggu ini dengan menyasarkan kedudukan 1-2 buat Mercedes,” kata pelumba Finland itu. 

    Sebagai rekod, Hamilton ketika ini mendahului carta kedudukan pelumba dengan 263 mata iaitu perbezaan 28 mata dengan seteru utama daripada pasukan Ferrari, Sebastian Vettel, manakala Bottas di tangga ketiga, 212 mata.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Janji Hamilton, Bottas Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top