My Blog List

Translate

  • PANAS

    Wednesday 27 September 2017

    Mahathir Rela Menjadi Hamba DAP Di Penghujung Usianya



    Bukan satu rahsia lagi di dalam Pakatan Harapan, DAP lah parti yang paling dominan. Walaupun tanpa nama Lim Kit Siang di dalam carta hirarki tertinggi gabungan parti di dalam Pakatan Harapan, setiap satu keputusan atau gerak kerja, harus mendapat perkenan daripada Lim Kit Siang terlebih dahulu sebelum ianya boleh dilaksanakan.

    Hal ini dapat dilihat dalam beberapa perkara antaranya usaha Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Azmin ALi yang mahu membawa PAS kembali kepangkuan Pakatan Harapan. Walaupun tidak secara terang-terangan, usaha Azmin ini jelas dibantah DAP dan Kit Siang dengan melemparkan pelbagai tuduhan hanya semata-mata mahu menggagalkan usaha Azmin ini.

    Satu lagi contoh jelas adalah bagaimana Mahathir kini dijadikan alat buat DAP untuk memecah belahkan perpaduan serta undi dari kaum Melayu. Malah, DAP juga berhasrat menjadikan Mahathir sebagai hamba tunggangannya untuk melemahkan sokongan yang diterima oleh Barisan Nasional di Sabah dan juga Sarawak.

    Ketika mengulas akan perkara ini, Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Annuar Musa berkata, semua strategi ini diatur dengan rapi oleh DAP supaya DAP dapat menguasai kerajaan dan seterusnya menghancur lumatkan Barisan Nasional menerusi pengaruh yang mungkin masih bersisa pada Mahathir.

    Namun, satu hakikat yang harus DAP terima adalah, walaupun mereka memperhambakan Mahathir dihujung usianya, strategi licik mereka tidak akan mudah diterima oleh kaum Melayu yang masih terkesan dengan cara politik kotor yang diamalkan oleh DAP. Malah, usaha DAP untuk menggoyahkan penguasaaan Barisan Nasional di Sabah dan Sarawak juga bakal berhadapan dengan kerja sia-sia.

    Tambahan pula, penduduk di Sabah dan Sarawak cukup terkesan dengan cara Mahathir melayan dua buah negeri ini sewaktu menjadi Perdana Menteri. Sudahlah tidak diberikan perhatian, pembangunan juga diabaikan begitu sahaja. Adakah DAP fikir, dengan menghantar Mahathir ke Sarawak untuk memujuk mereka menyokong Pakatan Harapan, ianya sudah memadai bagi mereka mendapat sokongan?

    DAP dan Mahathir harus ingat, semakin kuat mereka memburukkan dan memfitnah kerajaan, semakin bersatu rakyat Malaysia yang menyintai keamanan dan kestabilan. Paling utama, rakyat Malaysia secara majoritinya masih sedar dan tahu bahawa sebarang peralihan kuasa secara kotor sebegini pasti akan menggugat kestabilan dan keamanan yang dikecapi hari ini.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Mahathir Rela Menjadi Hamba DAP Di Penghujung Usianya Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top