My Blog List

Translate

  • PANAS

    Tuesday 28 February 2017

    Inilah Padahnya Mendengar Fitnah Pembangkang!




    Seperti yang diakui sendiri oleh Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli, tugas pembangkang di Malaysia adalah menyebarkan propaganda dan fitnah untuk memburuk-burukkan kerajaan. Mereka akan lakukan apa sahaja asalkan dakyah fitnah mereka dipercayai rakyat dan seterusnya meraih undi pada sesuatu pilihan raya.

    Inilah yang telah pun berlaku di Malaysia dalam penggal ini. Hampir setiap hari, minggu, bulan dan tahun, ada sahaja fitnah yang dilemparkan oleh pemimpin Pakatan Harapan. Mereka seolah-olah langsung tidak memikirkan dosa pahala dan kerosakan yang mereka lakukan. Apa yang mereka pedulikan adalah kuasa kekal milik mereka dan menumbangkan kerajaan yang sedia ada.

    Menerajui carta kaki penipu, putar belit dan fitnah ini tidak lain dan tidak bukan, Rafizi Ramli sendiri. Siapa dapat melupakan bagaimana beliau memfitnah Lembaga Tabung Haji yang kononnya menjadi tempat kerajaan mengambil duit mudah bagi menampung kerugian di dalam 1MDB.

    Hasilnya, kira-kira lebih 3,000 orang bertindak menutup akaun mereka di Tabung Haji. Hari ini, kerajaan Arab Saudi bersetuju untuk menimbangkan kemungkinan menambah koata jemaah haji Malaysia pada tahun hadapan. Bagaimana pula nasib lebih 3,000 pendeposit yang telah termakan dakyah dan fitnah Rafizi? Sudah pasti mereka akan mengalami kerugian yang besar.

    Bagi Rafizi pula, simpanan beliau di dalam Tabung Haji sudah mencecah lebih setengah juta Ringgit dan beliau langsung tidak mengusik simpanan berkenaan. Begitu juga halnya fitnah yang direka untuk menjahanamkan NFZ. Akibat dari fitnah Rafizi, negara terpaksa mengimport semula daging halal dari luar negara dan ianya menambah beban kewangan negara.

    Tidak terhenti setakat itu, Nurul Izzah Anwar pula baru-baru ini telah menghasut penduduk di Kampung Kerinchi untuk menolak pemberian rumah bernilai hampir RM 500 ribu bagi penduduk yang mendiami flat di Kampung Kerinchi. Hasilnya, seramai 34 orang penduduk telah menolak peluang berkenaan di mana rumah berkenaan jauh lebih selesa dan dilengkapi perkakas rumah.

    Apa nasib 34 orang penduduk berkenaan? Tiada siapa yang tahu dan Nurul Izzah juga turut enggan mengambil peduli nasib mereka. Adakah ini yang dinamakan wakil rakyat di Lembah Pantai? Adakah rakyat di Parlimen ini akan terus diperbodohkan oleh pemimpin seperti Nurul Izzah ini?

    Perkara yang sama turut dilakukan oleh Nga Kor Meng dan Tony Pua. Kedua-dua individu ini cukup gemar menimbulkan kontroversinya sendiri dengan Kor Meng dilihat amat gemar menimbulkan kemarahan umat Islam. Sebelum ini, Kor Meng pernah menghina sambutan Hari Raya Aidilfitri dengan komen bodohnya di laman sosial Facebook miliknya.

    Sehingga hari ini, Kor Meng masih belum lagi meminta maaf. Seperti tidak serik, kunjungan Raja Salman Abdulaziz Al Saud ke Malaysia juga turut dipersendakan oleh Kor Meng. Beliau memuat naik kapsyen dialog kononnya Datuk Seri Mohd Najib merayu Raja Salman membersihkan nama beliau di sebalik isu derma RM 2.6 bilion.

    Seperti biasa, Kor Meng tetap enggan bertanggungjawab dan menyalahkan pihak lain berhubung posting berkenaan. Bagi Tony Pua pula, "sumbangan" beliau dalam menghancurkan syarikat pelaburan berasaskan kerajaan, 1MDB, cukup diingati. Beliau dilihat menolak semua hasil siasatan keatas syarikat berkenaan dan kekal dengan pendirian bahawa pendapatnya sahajalah yang betul.

    Inilah corak pembangkang yang menjadi sanjungan buat para penyokongnya. Fitnah yang mereka taburkan bukan sahaja menyebabkan ramai pihak yang rugi, sebaliknya, mereka turut menginaya rakyat dengan sikap jahat mereka. Mereka tidak peduli akan nasib rakyat yang termakan dengan hasutan mereka.

    Apa yang mereka tahu adalah, hasutan mereka berjaya menimbulkan bibit kebencian rakyat terhadap kerajaan. Kini, nama-nama di atas turut sama disertai oleh Tun Dr Mahathir, Datuk Seri Mukhriz, Tan Sri Muhyiddin Yasin dan beberapa nama lagi yang dahulunya melaungkan kebenaran tetapi kini bertuhankan penipuan dan fitnah!
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Inilah Padahnya Mendengar Fitnah Pembangkang! Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top