My Blog List

Translate

  • PANAS

    Tuesday 28 February 2017

    Green Tech Sasar 300 Stesen Pengecas EV



    Malaysian Green Technology Corporation (GreenTech) menyasarkan untuk melihat lebih daripada 300 stesen pengecas kenderaan elektrik (EV) menjelang akhir tahun ini, didorong oleh pengenalan stesen pengecasan cepat, Terra 53. 

    Ketua Pegawai Eksekutif GreenTech, Ahmad Hadri Haris berkata, sehingga kini, terdapat hanya 150 stesen berkenaan dan pihaknya masih dalam perbincangan dengan beberapa rakan strategik termasuk BMW dan Petronas untuk meningkatkan lagi bilangan stesen berkenaan.

    “Sejak enam bulan lalu, industri ini memperlihatkan pertumbuhan yang ketara dalam penggunaan EV. Seiring dengan penambahan itu, ABB Malaysia Sdn Bhd (ABB) melancarkan stesen Terra 53, satu-satunya penyelesaian bagi EV di pasaran tempatan, berfungsi untuk mengurangkan masa pengecasan kepada 15 minit.

    “Pengangkutan darat mewakili satu daripada punca pengeluaran karbon terbesar di negara ini. Justeru, mobiliti mampan perlu menjadi penyelesaiannya.

    "Pelancaran oleh ABB ini dilihat sebagai inisiatif yang saling melengkapi usaha GreenTech untuk mengukuhkan lagi ekosistem segmen EV Malaysia seiring dengan jumlah pengguna yang kian meningkat,” katanya pada sidang media sempena pelancaran Terra 53, baru-baru ini.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Green Tech Sasar 300 Stesen Pengecas EV Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top