My Blog List

Translate

  • PANAS

    Tuesday 28 February 2017

    Magis Mourinho Julang United




    JOSE Mourinho memulakan langkah kanan di Old Trafford apabila menghadiahkan trofi pertama buat Manchester United pada musim ini sejak membimbing The Red Devils Jun tahun lalu. Trofi itu diraih menerusi kejayaan United menewaskan Southampton 3-2 untuk menjulang Piala Liga England (EFL) di Stadium Wembley, London awal pagi semalam. 

    Kejayaan itu juga menyaksikan Mourinho sebaris pengurus legenda Alex Ferguson dan Brian Clough yang berjaya memenangi empat trofi EFL sepanjang karier sebagai pengurus, namun beliau mencipta sejarah menjadi pengurus pertama yang memenangi trofi berkenaan pada musim pertamanya bersama kelab itu.

    “Saya percaya kemenangan kami adalah kekecewaan yang sangat besar buat Claude Puel dan Southampton. Mereka mempunyai alasan untuk berasa sangat sedih. Mereka beraksi dengan cukup menakjubkan dan layak mengheret perlawanan ke masa tambahan, namun mereka tewas kepada gol yang dijaringkan pada minit ke-87 menyebabkan rasa kecewa itu sangat menebal,” katanya.

    Zlatan Ibrahimovic muncul wira apabila menghasilkan jaringan kemenangan United (m-87) selepas membuka tirai gol pada minit ke-19. Jesse Lingard turut mencatat nama selaku penjaring, manakala dua gol Southampton adalah hasil jaringan Manolo Gabbiadini.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Magis Mourinho Julang United Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top