My Blog List

Translate

  • PANAS

    Monday 16 May 2016

    Aksi Terakhir Man United Di Old Trafford Dibatalkan


    Perlawanan terakhir Liga Perdana England melibatkan Manchester United bertemu Bournemouth di Old Trafford malam tadi terpaksa dibatalkan gara-gara satu bungkusan yang mencurigakan ditemui di perkarangan stadium terbabit. 

    Bungkusan itu dikatakan berada di kawasan The North West Quadrant yang mana ia berhampiran di antara tugu Alex Ferguson Stand dan The Stretford End menyebabkan pihak berkuasa mengarahkan kawasan tersebut dikosongan kira-kira 30 minit sebelum sepak mula pada pukul 3 petang (10 malam waktu Malaysia) dilangsungkan.

    Pihak polis mengarahkan kira-kira 10,000 para penyokong tuan rumah dan pelawat yang telah mema­suki stadium untuk kekal di tempat duduk masing-ma­sing buat sementara bagi memastikan keselamatan terjamin sementara 18 perlawanan Liga Perdana England yang lain berjalan se­perti yang dijadualkan semalam.

    Sehingga lewat malam semalam, tiada kemalangan jiwa dilaporkan sebagaimana pihak polis England berjaya mengawal situasi dengan mengosongkan kawasan stadium berke­naan. Menurut laporan di England, aksi terakhir Liga Perdana England yang menemukan United dan Bournemouth tidak akan diadakan sebelum final Piala FA di Stadium Wembley nanti.

    Sebelum ini, perlawanan antara United dan West Ham United pada aksi liga minggu lalu juga terpaksa ditangguhkan selama 45 minit ekoran bas yang dinaiki pemain United dise­rang penyokong The Hammers.

    Skuad kendalian Louis van Gaal perlu mencatat­kan kemenangan untuk merebut slot Liga Juara-Juara musim depan selain mengharapkan bantuan Swansea City menewaskan, Manchester City dalam aksi yang sama.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Aksi Terakhir Man United Di Old Trafford Dibatalkan Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top