My Blog List

Translate

  • PANAS

    Monday 16 May 2016

    Jentera MCA Bakal Mengukuhkan Kempen BN Di Dua PRK



    Di tengah-tengah kehangatan dua Pilihan Raya Kecil Parlimen Sungai Besar dan Kuala Kangsar yang dijangka bakal diadakan pada 18 Jun depan, kesemua jentera parti komponen Barisan Nasional sedang menyusun strategi dan dalam keadaan siap sedia untuk turun padang bagi membantu calon yang bakal di ketengahkan kelak.

    Dalam hal ini, salah satu parti komponen utama Barisan Nasional, MCA dilaporkan sudah menyediakan jenteranya bagi mengharungi detik getir Pilihan Raya Kecil di kedua-dua Parlimen ini. Semua ini dilakukan atas semangat setiakawan yang cukup tinggi di dalam Barisan Nasional bagi memastikan calon dari parti tunggak BN, UMNO meraih kemenangan di kedua-dua kerusi ini.

    Tambahan pula, jentera MCA yang terlibat dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak baru-baru ini masih kekal dalam mood pilihan raya dan pastinya ini akan membantu MCA dalam usaha mereka mendekati semula penduduk Cina di kedua-dua Parlimen ini.

    Dalam perkembangan yang sama, menurut sumber dalaman MCA, kempen mereka di Parlimen Sungai Besar bakal ditumpukan kepada lokasi yang dikenal pasti sebagai lokasi panas. Antara lokasi berkenaan ialah di sekitar Sekinchan dimana ianya kini dikuasai oleh DAP.

    Pastinya akan berlaku pertembungan dikawasan berkenaan, namun menurut sumber, Datuk Seri Wee Ka Siong cukup optimis, MCA mampu memikat semula hati pengundi Cina di kawasan berkenaan. Semua ini dikatakan hasil daripada resepi kejayaan SUPP di Sarawak yang kini turut dijadikan aspirasi oleh MCA untuk kembali mengangkat namanya dalam arus politik perdana.

    Di tambah pula dengan ketokohan dua orang pemimpin utama MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai dan Datuk Seri Wee Ka Siong yang dilihat bersih dan sentiasa mendengar dan berusaha membantu kaum Cina di Malaysia, pastinya ia merupakan satu bonus kepada BN dalam usaha mereka mengekalkan dua buah kerusi yang secara tradisinya, milik Barisan Nasional.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Jentera MCA Bakal Mengukuhkan Kempen BN Di Dua PRK Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top