My Blog List

Translate

  • PANAS

    Monday 23 May 2016

    Geng Morfin, Geng Syabu 'Berperang' Rebut Kawasan


    Berebut kawasan jualan dadah. Itu yang berlaku apabila beberapa penagih serta pengedar dadah geng morfin dan geng syabu bertempur di kediaman Projek Perumahan Rakyat (PPR) Air Panas, Setapak, di sini. 

    Mereka dikesan menggunakan pedang samurai, parang dan pisau ketika ‘berperang’ selain sanggup membunuh pesaing. Tindakan mereka yang sering membuat kacau di kawasan itu menimbul kebimbangan penduduk susulan beberapa kes pergaduhan yang berlaku sebelum ini.

    Keluhan penduduk bagaimanapun didengari Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK) Daerah Sentul, yang melakukan operasi di lokasi itu bermula jam 2 petang hingga 8.30 malam kelmarin. Hasilnya seramai 15 penagih dadah ditahan hasil ujian saringan air kencing dijalankan.

    Penolong Pengarah Penguatkuasaan dan Keselamatan AADK Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur Zolkifli Mohd Dom berkata, operasi dilakukan susulan keluhan penduduk di kawasan itu terhadap sikap ganas kumpulan penagih dadah.

    Menurutnya, semua penagih yang ditahan berusia 19 tahun hingga 50 tahun dan mereka didapati positif dadah jenis morfin dan syabu. Zolkifli berkata, pihaknya turut merampas sebilah pedang samurai, tiga parang panjang dan satu pisau yang digunakan penagih untuk bergaduh.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Geng Morfin, Geng Syabu 'Berperang' Rebut Kawasan Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top