My Blog List

Translate

  • PANAS

    Wednesday 25 May 2016

    Kenyataan Akhbar Terkini SPRM Berhubung Kes Guan Eng



    Ketika ramai mula mempersoalkan hasil siasatan SPRM terhadap isu yang mengaitkan penyalahgunaan kuasa oleh Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, hari ini, SPRM telah mengeluarkan satu kenyataan media berhubung status siasatan berkenaan.

    Kenyataan 3 perenggan berkenaan dihantar sebentar tadi bagi menjawab persoalan orang ramai berhubung status siasatan yang dilakukan. Berikut merupakan kenyataan akhbar berkenaan.

    KENYATAAN MEDIA RASMI SPRM SPRM LENGKAPKAN SIASATAN TERHADAP LIM GUAN ENG 

    BERHUBUNG siasatan SPRM terhadap Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, SPRM telah melengkapkan siasatan tersebut dan kertas siasatan telah dikemukakan kepada Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali untuk membuat keputusan ke atas kertas siasatan yang dikemukakan kepadanya.

    Sekiranya Tan Sri Mohamed Apandi berpuas hati terhadap keterangan kertas siasatan yang dikemukakan, maka tindakan undang-undang yang sewajarnya akan diambil.

    Sebaliknya, sekiranya siasatan SPRM didapati tidak mempunyai keterangan yang mencukupi, maka tiada tindakan undang-undang diambil. Perkara tersebut adalah selaras dengan Artikel 145 Perlembagaan Persekutuan yang mana kuasa mendakwa adalah di tangan Peguam Negara. 

    SURUHANJAYA PENCEGAHAN RASUAH MALAYSIA PUTRAJAYA
    25 Mei 2016

    Diharap, dengan kenyataan ini, dapat meredakan sedikit tanda tanya berhubung status siasatan berkenaan.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Kenyataan Akhbar Terkini SPRM Berhubung Kes Guan Eng Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top