My Blog List

Translate

  • PANAS

    Wednesday 25 May 2016

    MCA Komited Bersama Komponen BN Untuk 2 PRK



    Seperti sedia maklum, dua Pilihan Raya Kecil Parlimen Sungai Besar dan Kuala Kangsar bakal diadakan pada bulan hadapan. Kesemua parti politik yang dikatakan akan bertanding sedang menyiapkan jentera pilihan raya mereka ketahap maksima bagi memastikan kemenangan calon yang akan di letakkan nanti.

    Dalam hal ini, Barisan Nasional pastinya akan meletakkan calon-calon mereka di kedua-dua kerusi Parlimen ini. Dengan ditunjangi oleh UMNO selaku parti tunggak didalam Barisan Nasional, pastinya bantuan dari rakan komponen yang lain amat ditagih untuk memastikan kerusi yang dimenangi pada Pilihan Raya Umum yang ke 13 lalu kekal milik UMNO dan BN.
    Senator Chong Sin Woon

    Dalam hal ini, Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai, dalam sidang akhbarnya sebentar tadi, telah menyatakan komitmen parti itu bagi membantu UMNO memenangi pilihan raya kecil berkenaan. Untuk itu, beliau telah melantik Senator Chong Sin Woon, Timbalan Menteri Pendidikan sebagai Pengerusi Jawatankuasa Pilihan Raya Kecil Parlimen Sungai Besar dan peringkat kebangsaan.

    Bagi Parlimen Kuala Kangsar pula, beliau telah melantik ADUN Chenderiang, Datuk Dr Mah Hang Soon sebagai Pengerusi Jawatankuasa Pilihan Raya Kecil Parlimen Kuala Kangsar.

    Mereka berdua dipertanggungjawabkan oleh MCA pusat untuk mengatur langkah-langkah dan program-program komuniti pusat bagi MCA bagi memastikan calon yang bakal dipertaruhkan oleh BN di kerusi ini mencapai kemenangan pada pilihan raya kecil ini.

    Disamping itu, kedua-dua pemimpin MCA ini juga akan turun padang bagi mendekati semua pengundi dari akar umbi bagi membolehkan Bn menyampaikan agenda pembangunan dan iltizam mereka kepada rakyat. Ini penting kerana di kedua-dua kerusi ini turut sama didiami oleh kaum Cina.

    Datuk Mah Hang Soon
    Untuk rekod, di Parlimen Sungai Besar sebanyak 36 pera\atus daripadanya adalah dari pengundi Cina dan Parlimen Kuala Kangsar pula mencatatkan 31 peratus pengundi Cina.

    Dalam sidang akhbar yang sama, Datuk Seri Liow juga turut memberitahu, semua jentera MCA dari seluruh negara akan turun membantu jentera pilihan raya BN dan UMNO di kedua-dua kerusi Parlimen ini. Ini adalah bukti dimana komitmen yang tinggi sentiasa menjadi keutamaan MCA dalam memastikan UMNO dan BN meraih kemenangan mutlak kelak.

    Kesemua jentera ini akan dikoordinasikan oleh kedua-dua pemimpin MCA pusat yang telah dilantik bagi mempengerusikan Jawatankuasa Pilihan Raya Kecil itu nanti.

    Beliau juga turut mendedahkan bahawa MCA negeri Selangor dan Perak telah melakukan persiapan awal bagi menghadapi pilihan raya kecil ini. Jentera Pilihan Raya MCA, menurut Datuk Seri Liow telah memulakan gerak kerja mendekati pengundi-pengundi Cina di kedua-dua Parlimen ini dan akan diteruskan sehingga hari terakhir kempen kelak.

    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: MCA Komited Bersama Komponen BN Untuk 2 PRK Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top