My Blog List

Translate

  • PANAS

    Monday 16 May 2016

    Serah Semua Keputusan Pada Pucuk Pimpinan


    “Saya dan UMNO Bahagian (Sungai Besar) sebulat suara menyerahkan kepada peringkat atasan mengenai keputusan pemilihan calon parlimen ini,” kata Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Panjang Budiman Mohd Zohdi. 

    Beliau mengulas mengenai namanya yang dikatakan antara yang tersenarai sebagai calon Barisan Nasional (BN) bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar pada 18 Jun ini.

    Selain Budiman, Setiausaha Sulit Kanan (SUSK) kepada bekas Timbalan Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi Allahyarham Datuk Noriah Kasnon, Muslimin Yahaya, 49, antara calon yang disebut-sebut sebagai calon PRK berkenaan.

    Budiman berkata, pihaknya menyerahkan kepada pucuk pimpinan BN membuat keputusan mengenai calon bagi kerusi P093 itu, malah akan berganding bahu dan bekerja kuat dalam usaha memastikan kemenangan BN di kerusi berkenaan.

    “Kami akan meneruskan kerja kuat yang dilakukan arwah (Noriah) selama ini. Arwah dikenali sebagai pemimpin yang mudah didekati, mesra selain ringan tulang dalam membantu rakyat selain kuat bekerja dan ia menjadi landasan atau penanda aras terhadap apa yang dikehendaki rakyat. 

    “Justeru, kami serahkan kepada peringkat atasan mengenai calon dan kami akan menyambung legasi arwah untuk rakyat,” katanya ketika ditemui, kelmarin.

    PRK berkenaan diadakan susulan nahas helikopter di Sebuyau, Sarawak, 5 Mei lalu yang mengorbankan Noriah serta lima yang lain termasuk Ahli Parlimen Kuala Kangsar, Perak Datuk Wan Mohammad Khair-il Wan Ahmad.

    Susulan itu, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan PRK Parlimen Kuala Kangsar dan Sungai Besar diadakan serentak pada 18 Jun ini manakala penamaan calon pada 5 Jun. Budiman berkata, siapa saja calon yang dipilih nanti perlu memberi tumpuan terutama dalam memastikan kehidupan rakyat terus sejahtera.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Serah Semua Keputusan Pada Pucuk Pimpinan Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top