My Blog List

Translate

  • PANAS

    Wednesday 25 May 2016

    Insiden ‘Tembak-Menembak’ Kejutkan Warga Sibu

    B16052528

    Orang ramai di bandar ini terutama yang berada di hadapan Pusat Tranformasi Bandar UTC di Pasar Sentral Sini dikejutkan insiden ‘tembak-menembak’ sekitar jam 10.30 pagi semalam. Malah, ada kalangan orang awam tidak mahu ketinggalan merakam gambar menggunakan telefon pintar mereka. 

    Dalam simulasi itu, dua kereta peronda MPV berhenti menyekat laluan di tengah jalan raya di hadapan UTC dan tiba-tiba dua lelaki bersenjata pistol keluar dan melepaskan beberapa das tembakan selepas keluar dari kereta Proton Waja.

    Beberapa anggota polis turut membalas tembakan ke arah dua suspek tersebut. Aksi tersebut berakhir selepas kedua-dua lelaki itu tumpas di tangan polis. Orang awam yang berada di sekeliling cuba menjauhkan diri kerana takut sesuatu tidak dingini berlaku terhadap keselamatan mereka.

    Carian rambang di laman media sosial mendapati aksi ‘tembak-menembak’ pagi semalam menerima pelbagai komen dan reaksi daripada warga netizen. Ada juga memikirkan penggambaran drama Gerak Khas diadakan di situ dan ada yang meluahkan perasaan takut sehingga mahu pengsan melihat polis melepaskan tembakan di tempat awam.

    “Lain kali buat notis atau pemberitahuan terlebih dahulu,” kata komen dalam Facebook. Bagaimanapun, adegan tersebut hanya latihan pasukan polis sebagai persediaan Majlis Pelancaran Ops Selamat sempena Hari Gawai tahun ini. Majlis itu dirasmikan Pesuruhjaya Polis Sarawak Datuk Mazlan Mansor di hadapan UTC di sini, semalam.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Insiden ‘Tembak-Menembak’ Kejutkan Warga Sibu Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top