My Blog List

Translate

  • PANAS

    Thursday 27 April 2017

    Pelajar Tahfiz Meninggal Dunia


    Selepas seminggu bertarung nyawa akibat jangkitan kuman dan darah beku pada bahagian kaki serta tangan, pelajar sebuah madrasah tahfiz swasta di Kota Tinggi, Mohamad Thaqif Amin Mohd. Ghaddafi, 11, akhirnya menghembuskan nafas terakhir di Hospital Sultan Ismail (HSI) di sini semalam.

    Mohamad Thaqif yang dipercayai didera oleh pembantu warden asrama madrasah berkenaan meninggal dunia pada pukul 2.05 petang ketika mendapatkan rawatan di Wad Dependensi Tinggi (HWD), HSI.

    Menurut bapa mangsa, Mohd. Ghaddafi Mat Karim (gambar kecil), 43, anak ketiga daripada lima beradik itu meninggal dunia ketika ahli keluarga membacakan surah Yasin di tepi katil hospital. “Allah lebih menyayanginya. Mohamad Thaqif pergi meninggalkan kami sekeluarga pada pukul 2.05 petang. Saya reda dengan ketentuan ini.

    “Terima kasih kepada semua pihak yang tidak putus-putus mendoakan anak saya,” katanya ketika ditemui di HSI di sini semalam. Mohd. Ghaddafi yang merupakan bekas pemain bola sepak Selangor berkata, Mohamad Thaqif dijadualkan menjalani pembedahan memotong tangan kanan pada pukul 8 pagi semalam.

    Sementara itu, tempoh tahanan reman ke atas pembantu warden asrama Madrasah Tahfiz Al-Jauhar di Kampung Lukut di sini bagi membantu siasatan berhubung kes mendera seorang pelajarnya sehingga mene­mui ajal disambung tiga hari lagi.

    Perintah sambung reman ke atas Mohd. Shafiq Kalip, 29, dikeluarkan oleh Majistret Mazana Sinin. Mohd. Shafiq yang sebelum ini ditahan di rumahnya di Felda Lok Heng pada pukul 4 petang, 22 April lalu kini disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

    Sebelum ini, Mohd. Shafiq yang belum berkahwin disiasat mengikut Seksyen 31(1) Akta Kanak-Kanak 2001 iaitu mendera.

    Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Asisten Komisioner Rahmat Othman berkata, sebelum ini bekas banduan dari Penjara Kluang itu direman empat hari bermula Ahad lalu sebelum berakhir semalam bagi membantu siasatan kes penderaan pelajar tahfiz Mohamad Thaqif Amin Mohd. Ghaddafi, 11.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Pelajar Tahfiz Meninggal Dunia Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top