My Blog List

Translate

  • PANAS

    Saturday 29 April 2017

    Sepatu Remaja Moden


    Dulu, kasut kulit bertutup penuh menjadi pilihan jejaka untuk ke acara formal namun trend kini beralih kepada pemakaian sepatu loafer. Pelbagai pilihan warna dan jenis kasut berkenaan boleh didapati di pasaran namun ‘slide loafer’ sesuai untuk mereka yang inginkan kelainan. 

    Berbeza dengan kasut formal biasa, rekaan ‘slide loafer’ lebih santai kerana hanya menutupi separuh daripada permukaan kaki manakala bahagian tumit dibiarkan terbuka untuk keselesaan pemakai. Ia menjadikan kasut berkenaan sesuai untuk mereka yang tidak mahu kelihatan terlalu formal lebih-lebih lagi remaja pada masa kini.

    Meskipun nampak feminin, kasut berkenaan sebenarnya sesuai untuk semua yakni lelaki mahupun wanita.

    Selesa tanpa stoking

    Sesuai dengan rekaannya yang agak kasual, ‘slide loafer’ boleh dipakai tanpa stoking walaupun dengan kemeja dan seluar slack. Nampak janggal tetapi ia sebenarnya membantu pemakai untuk lebih selesa dan bebas ketika bergerak. Lebih-lebih lagi untuk golongan yang tidak gemar atau malas memakai stoking.

    Pendek kata, ia sesuai untuk remaja kini yang ingin tampil ringkas dan bersahaja tetapi masih mengekalkan imej formal. Cuma, pemakai perlu yakin dan membiasakan diri keluar tanpa stoking.

    Sesuai ke acara formal, kasual

    Material kasut yang diperbuat daripada kulit menjadikan ia sesuai digayakan ke acara formal atau kasual. Terpulang kepada pemakai kerana rekaan kasut berkenaan memang sesuai dipakai kedua-dua acara berkenaan. Hanya perlu sarung ‘slide loafer’ dan pakai bersama padanan kemeja bersama seluar slack jika ke acara formal.

    Manakala, padanan baju-T bersama seluar denim jenis skinny sudah memadai untuk kelihatan kasual ketika keluar bersantai. Jadi, ia memang pilihan tepat untuk mereka yang tidak suka bertukar kasut selain alternatif menggantikan ‘sneaker’.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Sepatu Remaja Moden Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top