My Blog List

Translate

  • PANAS

    Saturday 29 April 2017

    Tiket Megadeth Laku!


    Tiket berharga RM198 konsert band thrash metal Megadeth Live In Malaysia yang akan berlangsung di Stadium Negara, Kuala Lumpur, Khamis depan habis dijual. Jurucakap penganjur dari IME Malaysia berkata, tiket berharga RM438 (Deth Pitt Zone), RM388 (VIP), RM358 (Rock Zone) dan RM288 turut laris. 

    Ia juga konsert pertama Megadeth yang diiktiraf sebagai ‘big four’ dalam muzik thrash metal bersama Metallica, Anthrax dan Slayer di sini. Sehubungan itu, tidaklah menghairankan apabila tiket konsert Megadeth laris seperti goreng pisang panas kerana peminat mereka di sini sudah terlalu lama menunggu kedatangan Megadeth.

    Megadeth yang kini dianggotai dua anggota asalnya iaitu Dave Mustaine (penyanyi, gitar) dan David Ellefson (bass) bersama Kiko Loureiro (gitar) dan Dirk Verbeuren (dram) sepatutnya mengadakan konsert di Kuala Lumpur pada Julai 2001, namun ia dibatalkan.

    Kononnya kehadiran Megadeth yang menggunakan maskot berwajah tengkorak bernama Vic Rattlehead boleh menjadi anasir ‘jahat’ kepada generasi muda tanah air ketika itu. Apa yang pasti, kehadiran band yang ditubuhkan di Los Angeles, Amerika Syarikat pada 1983 ini dinanti-nantikan. 

    Tentu ramai yang teruja mahu melihat Mustaine membawakan lagu klasik mereka seperti Peace Sells, Wake Up Dead, Hangar 18, Tornado of Souls dan Symphony of Destruction. Konsert ini sebahagian daripada jelajah dunia Megadeth sempena album terbaru mereka Dystopia yang juga album studio ke-15 Megadeth.

    Album yang dipasarkan pada Januari tahun lalu itu mencatat jualan memberangsangkan iaitu sebanyak 49,000 unit dalam tempoh seminggu. Dalam tempoh itu juga album berkenaan berjaya menduduki tangga ketiga carta Billboard 200 bersama dengan Adele dan Justin Bieber.

    Ia juga pencapaian tertinggi Megadeth sejak 1992 selepas album Countdown to Extinction berjaya menduduki tangga kedua carta yang sama. Selain memenangi Grammy Awards pertama mereka menerusi kategori Persembahan Metal Terbaik tahun ini, majalah Rolling Stone turut menyenaraikan album Dystopia sebagai antara 20 Album Metal Terbaik 2016.

    Maklumat lanjut mengenai konsert Megadeth Live in Malaysia sila layari www.ticketcharge.com.my.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Tiket Megadeth Laku! Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top