My Blog List

Translate

  • PANAS

    Friday 22 July 2016

    Bazar Borneo Street Dan Little India Kembali Lagi




    Apabila menjengah hujung minggu, pastinya ramai diantara warga kota sedang tercari-cari destinasi yang ingin dituju untuk membawa keluarga masing-masing bagi menikmati hari cuti mereka. Ada yang menuju ke pusat-pusat membeli belah, restoran-restoran dan sebagainnya. Namun, mungkin ada yang tidak menyedari, terdapat satu lagi tarikan yang sedang diusahakan di Galaxy Ampang Mall, Ampang Selangor.

    Kini, bagi mereka yang sedang tercari-cari lokasi menarik untuk dikunjungi, apa kata singgah sebentar di Galaxy Ampang Mall kerana disana menyajikan gerai jualan berasaskan Borneo dari Sabah dan Sarawak. Malah disini juga, anda akan berpeluang melihat sendiri gerai jualan yang diusahan oleh kaum India yang selama ini hanya terdapat di Brickfields sahaja. 

    Bayangkan, disatu lokasi, anda akan menikmati gaya hidup ala-ala Borneo dimana disini juga disajikan makanan seperti mi kolok, mi sapi, laksa Sarawak, kek lapis, kek sarang semut, kek hati pari dan macam-macam lagi yang sukar didapati di Lembah Klang. Semuanya ini hanya dapat di nikmati dan mudah dijumpai andai anda berkunjung ke Sabah ataupun Sarawak.

    Malah disini juga, pada setiap hari Ahad, para pengunjung akan disajikan dengan tarian tradisi masyarakat Borneo dan ada ketikanya, pertunjukan tarian masyarakat India juga turut disajikan.

    Buat sementara ini, pihak pengurusan Galaxy Ampang Mall hanya membuka Borneo Street dan Little India ini pada hujung minggu sahaja dimana ianya menarik lebih 50 peniaga yang majoritinya berasal dari Sabah dan Sarawak untuk berniaga disini. Untuk minggu ini, dikhabarkan, jumlah peniaga yang mengambil bahagian kali ini dijangka bertambah dan pastinya lebih banyak pilihan bakal disajikan.

    Anda berpeluang untuk mendapatkan hasil kerja kraf daripada Borneo pada harga yang berpatutan serta peluang untuk melihat sendiri kehidupan sebenar masyarakat Borneo apabila mereka berkumpul di bawah satu bangunan.

    Bazar Borneo Street dan Little India ini dibuka pada setiap Sabtu dan Ahad bermula dari jam 10 pagi sehingga 10 malam. Datanglah beramai-ramai untuk menikmati hasil tangan anak Borneo yang sukar untuk didapati di sekitar Lembah Klang. 
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Bazar Borneo Street Dan Little India Kembali Lagi Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top