My Blog List

Translate

  • PANAS

    Tuesday 19 July 2016

    Kalau Dah Ajal

    C_PC0014862

    Terselamat daripada kemalangan kendiri, namun maut apabila menjadi mangsa rempuhan sebuah kenderaan jenis Land Cruiser. Begitulah nasib malang menimpa seorang pemandu lori yang mulanya mengalami situasi cemas apabila lori dipandunya terbabas dalam kemalangan kendiri, namun tidak mendatangkan sebarang kecederaan serius kepada mangsa serta kelindannya. 

    Ketua Polis Daerah (KPD) Sarikei Superintenden Mat Jusoh Muhamad berkata ketika mangsa bersama kelindannya menyusun semula barang mereka yang bertaburan akibat kemalangan tersebut tiba-tiba mangsa dirempuh sebuah kenderaan jenis Land Cruiser yang datang dari arah Saratok menuju ke Sarikei.

    “Berdasarkan keterangan kelindan lori terbabit, mangsa ketika kejadian berada berhampiran bahagian hadapan lori untuk mengambil beberapa barang yang terjatuh dari lori manakala kelindan berada di atas lori.

    “Tiba-tiba sebuah Land Cruiser hilang kawalan lalu berpusing-pusing sebelum merempuh mangsa yang berdiri di tepi jalan,” kata Mat Jusoh dalam kenyataannya semalam. Akibat rempuhan tersebut mangsa terjatuh dan terpelanting.

    Kemalangan berlaku di Kilometer 432 Jalan Betong/Sarikei/Meradong berhampiran simpang masuk Hulu Minus dekat sini. Menurut Mat Jusoh, dalam kejadian itu mangsa yang maut dikenali Lawrine Song, 49, beralamat di Lot 3342, RPR Kidurong, Fasa 2 Tanjung Kidurong, Bintulu.

    Katanya kejadian berlaku sekitar jam 3 petang ketika cuaca hujan renyai-renyai dan permukaan jalan basah. “Mangsa disahkan meninggal dunia di lokasi kejadian oleh pegawai perubatan Hospital Sarikei. “Kes disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987,” katanya.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Kalau Dah Ajal Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top