My Blog List

Translate

  • PANAS

    Saturday 31 December 2016

    Tolong Keluarkan Aku Dari Lubang Kubur Ini!


    Pemisah antara kehidupan adalah kematian dan tiada seorangpun manusia dapat menidakkan kematian. Setelah sesuatu jasad disahkan meninggal dunia, bagi yang hidup, wajib menguruskan jenazah si mati dengan sempurna mengikut kepercayaan masing-masing.

    Namun, trdapat beberpa kes terpencil, telah berlaku kesilapan dalam menilai kematian seseorang individu. Ada yang sudah dikebumikan namun terpaksa digali semula setelah terdengar esak tangis "simati" di dalam kubur. Setelah digali, sememangnya "simati" memang benar-benar hidup.

    Lain pula halnya dengan satu keluarga di Bulukumba, Indonesia. Sebuah keluarga di sini bertindak menggali semula kubur bapa saudara mereka yang sudah meninggal dua hari sebelum itu hanya kerana di datangi mimpi yang sama berulang kali.

    Menurut keluarga berkenaan, kesemua ahli keluarga mereka mengalami mimpi yang sama di mana bapa saudara mereka merintih merayu untuk dikeluarkan dari kubur. Menurut mimpi berkenaan, bapa saudaranya mengakui masih hidup dan dia perlu dikeluarkan dari kubur dengan kadar segera.

    Bertindak dari mimpi ini, keluarga ini meminta pertolongan daripada penduduk kampung sekitar untuk menggali semula kubur bekas Ketua Kampung berkenaan. Setelah hampir sejam menggali, mereka berjaya membawa keluar jasad Ketua Kampung berkenaan.

    Hasilnya, bekas Ketua Kampung berkenaan sememangnya sudah mati dan tubuhnya sudah mula mereput dan berulat.

    Mengulas tentang perkara ini, beberapa orang pengikut bekas Ketua Kampung berkenaan memberitahu, si mati semasa hidupnya, memang mempunyai ilmunyayang tersendiri dan tidak mustahil dia mampu untuk memasuki mimpi seseorang.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Tolong Keluarkan Aku Dari Lubang Kubur Ini! Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top