My Blog List

Translate

  • PANAS

    Monday 28 March 2016

    ADUN DAP Melaka Jadi ADUN Bebas



    DAP hari ini menerima satu lagi tamparan apabila seorang ADUN untuk DUN Duyong merangkap Pengerusi DAP Melaka, Goh Leong San hari ini mengisytiharkan dirinya sebagai ADUN bebas berkuatkuasa hari ini. Ini berikutan daripada ketidak puasan hatinya berhubung banyak perkara yang melanda DAP sejak akhir-akhir ini.

    Menariknya, menurut satu sumber, beliau sebenarnya telah dipecat daripada partinya kelmarin berikutan kritikan pedasnya berhubung skandal penyalahguanaan kuasa yang dilakukan oleh Setiausaha Agung parti, Lim Guan Eng yang kini sedang hangat diperkatakan oleh ramai pihak.

    Menurut sumber ini lagi, DAP pusat dan Melaka jelas tidak dapat menerima ahlinya terutama mereka yang kini menjadi ADUN hasil daripada tiket DAP, mengkritik pemimpin mereka walau apa jua alasan yang diberi.

    Justeru itu, Goh Leong San hari ini mengisytiharkan dirinya sebagai ADUN bebas dan menurut beliau, tindakan ini akan membuatkan beliau lebih bebas dalam mengkritik kepimpinan DAP pusat dan negeri yang pada pemerhatiannya, telalu banyak kepincangan dan penyelewengan yang dilakukan.

    Namun begitu, tidak dapat dipastikan samada beliau akan kekal sebagai ADUN Pembangkang di Melaka atau lebih condong kepada kerajaan negeri yang sedia ada. Apa yang pasti, setidak-tidaknya, tindakan Goh Leong San ini pastinya memberi tamparan terbaru kepada DAP dalam usaha mereka membetulkan semula keadaan yang agak bercelaru sejak akhir-akhir ini.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: ADUN DAP Melaka Jadi ADUN Bebas Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top