My Blog List

Translate

  • PANAS

    Monday 28 March 2016

    Pameran "Muscle Car" Terbesar


    Syarikat penjual kereta import milik Bumiputera sepenuhnya, 23 Motors Sdn Bhd melancarkan pusat pameran dan jualan ‘muscle car’ yang terbesar dan pertama seumpamanya di Malaysia. 

    Pengarah Eksekutifnya, Datuk Kaathir Mustaffa berkata, pusat itu terletak di kawasan dinamakan ‘District 23’ yang turut menempatkan kemudahan lain seperti kafe bertaraf lima bintang, pelbagai kedai, tempat cuci kereta dan pusat riadah.

    Beliau berkata, premis itu mempamerkan satu kombinasi inovatif pihaknya bagi mencetuskan kelainan kepada bakal pembeli dan antara muscle car yang ditawarkan itu sering dipaparkan melalui filem Hollywood seperti Transformer dan Fast and Furious.

    “Perniagaan kami bermula sejak Januari lalu dan mendapat sambutan dalam kalangan penggemar kereta berikutan kepelbagaian model kereta yang ditawarkan,” katanya pada majlis perasmian pusat pameran dan jualan itu oleh Ahli Parlimen Johor Bahru, Tan Sri Shahrir Abdul Samad di Jalan Dato Abdullah Tahir di sini, semalam.

    Pada majlis itu, turut menyaksikan 12 kereta muscle car dari Amerika Syarikat ditawarkan untuk bidaan bermula daripada harga RM100,000 bagi mendapatkan kereta yang harga sebenarnya antara RM700,000 hingga RM1.6 juta.

    Katanya, semua 12 kereta itu berjaya dijual dengan harga RM11 juta selepas dibida oleh 200 orang membabitkan bidaan terendah berjumlah RM290,000 untuk kereta Chevrolet Camaro manakala bidaan tertinggi bernilai RM1.15 juta bagi kereta jenis McLaren.

    “Persaingan hebat berlaku antara 200 pembida dari Kuala Lumpur, Pahang dan Pulau Pinang. Bidaan bermula dengan harga serendah RM100,000 bagi kereta berharga RM500,000,” katanya.

    Katanya, sebahagian daripada hasil jualan itu akan turut disalurkan kepada mereka yang kurang berkemampuan iaitu Rumah Anak Yatim, Mersing dan Rumah Kebajikan Johor Bahru.

    Sementara itu, pusat pameran dan jualan yang dibuka dari jam 9 pagi hingga 9 malam itu turut menawarkan khidmat bengkel bagi kenderaan import bagi memudahkan pembeli mendapatkan alat ganti serta perkhidmatan mekanik profesional.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Pameran "Muscle Car" Terbesar Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top