My Blog List

Translate

  • PANAS

    Tuesday 29 March 2016

    Budak Diculik: Polis Giat Cari Mangsa

    Abang Ahmad menunjukkan foto wajah mangsa culik Mohd Haiqal pada sidang media hari ini.

    Polis kini sedang berusaha mencari seorang budak lelaki berusia tujuh tahun yang dilarikan individu tidak dikenali di Jalan Astana, di sini semalam. Ketua Polis Daerah Kuching ACP Abang Ahmad Abang Julai berkata mangsa, Mohd Haiqal Hakimi Suhini dilaporkan hilang sejak jam 1.30 petang semalam. 

    Beliau memberitahu sebelum kejadian mangsa dihantar oleh ibu bapanya ke rumah datuknya yang terletak tidak jauh dari tempat mangsa dilarikan. “Berdasarkan rakaman CCTV yang diperolehi, mangsa dilihat sedang bermain seorang diri apabila dia didatangi seorang wanita dipercayai suspek utama yang kemudian cuba menahan beberapa buah kenderaan.

    “Bagaimanapun, tiada kenderaan yang berhenti sehingga datang seorang lelaki menunggang motosikal yang kemudian dilihat membawa mangsa pergi dari tempat kejadian,” katanya pada sidang media, di sini hari ini.

    Difahamkan wanita berkenaan kemudian turut beredar dari tempat kejadian dengan berjalan kaki. 

    Sementara itu, Abang Ahmad turut menafikan dakwaan mengatakan pihaknya ada mengeluarkan kenyataan mengatakan mangsa telah dijumpai. Kes disiasat di bawah Seksyen 363, Kanun Keseksaan iaitu melarikan orang di bawah jagaan yang sah.

    Orang awam yang mempunyai maklumat berhubung kejadian diminta menghubungi mana-mana balai polis berdekatan atau pegawai penyiasat ASP Abdul Razak ditalian 010-5023289 atau Inspektor Azmei Ahmad (019-7192529).
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Budak Diculik: Polis Giat Cari Mangsa Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top