My Blog List

Translate

  • PANAS

    Thursday 29 September 2016

    Ong Kim Swee Terkena Lagi



    ‘Hilang’ selepas sehari berlatih. Itu yang berlaku dalam kem latihan pusat skuad Harimau Malaysia apabila tiga pemain Zaquan Adha Abd Radzak, Irfan Fazail dan Darren Lok pulang selepas mendapat arahan pihak pengurusan kelab Johor Darul Ta’zim II (JDT II) kelmarin. 

    Keputusan untuk memanggil balik pemain itu mengejutkan pengendali Datuk Ong Kim Swee yang mahu mengadakan latihan lebih awal bersama 13 pemain tidak terikat dengan mana-mana pertandingan ketika ini.

    Bagaimanapun beliau akur dengan arahan JDT II itu yang mahu tiga pemain berkenaan dilepaskan kerana mengikut peraturan Persekutuan Bolasepak Antarabangsa (FIFA) semua pemain yang dipanggil bagi tugasan skuad kebangsaan hanya wajib melaporkan diri empat hari sebelum perlawanan.

    “Saya difahamkan mereka diarahkan pulang semalam (kelmarin). Pagi ini (semalam) saya menerima surat daripada JDT II yang memaklumkan mereka hanya akan dilepaskan mengikut peraturan FIFA iaitu empat hari sebelum perlawanan, jadi kita harus hormati permintaan itu. Saya harap pemain ini akan melaporkan diri semula (Isnin ini) sebelum menentang Singapura.

    “Tujuan saya memanggil pemain lebih awal adalah bagi mendapatkan tempoh masa lebih baik dan pada masa sama, pemain itu pula tidak terbabit dalam perlawanan liga,” katanya ketika ditemui pemberita pada sesi latihan semalam.

    Mengikut perancangan Kim Swee, 13 pemain memulakan latihan kelmarin manakala bagi 13 lagi menyusul selepas selesai perlawanan Piala Malaysia dan Piala AFC bagi persiapan menghadapi aksi persahabatan antarabangsa dengan Singapura di Stadium Nasional negara itu pada 7 Oktober dan Afghanistan di Stadium Shah Alam (11 Oktober).

    Ini bukan kali pertama pendekatan memanggil pemain lebih awal menyertai latihan pusat sebelum perlawanan dilakukan jika pemain berkenaan tidak terikat dengan tugasan bersama pasukan masing-masing.

    Dengan pelbagai masalah menghimpit skuad kebangsaan termasuk persaraan tonggak utama, kecederaan pemain serta tempoh semakin singkat menjelang Piala AFF di Yangon, ia pasti memberi tekanan kepada Kim Swee ketika pencabar mereka di peringkat Kumpulan B nanti Myanmar dan Vietnam tenang dengan persiapan masing-masing.

    “Sudah tentu program agak tergendala sedikit tapi saya tak boleh fikir perkara negatif, saya perlu fikir apa perancangan bagi menghadapi Piala AFF dalam masa dua bulan lagi. Vietnam setahu saya akan ke Korea Selatan pada 15 hingga 31 bulan depan, Myanmar kini berada di Eropah, persiapan mereka amat rapi. Apabila kita ke sana dengan persiapan tempoh singkat, saya harap kita mampu bersaing,” katanya.

    Kim Swee turut mengumumkan untuk memanggil Mohamad Nasir Basharudin dari Perak bagi menyertai pasukan hari ini manakala penyerang Terengganu Norshahrul Idlan Talaha (Terengganu) menyusul esok. Status Receiving traffic in past 48 hours. 10 active users right now. See details in real-time traffic reports. Send test traffic Website tracking This is the Universal Analytics tracking code for this property. To get all the benefits of Universal Analytics for this property, copy and paste this code into every web page that you want to track.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Ong Kim Swee Terkena Lagi Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top