My Blog List

Translate

  • PANAS

    Thursday 29 September 2016

    Sebulan Lari, Suspek Curi Dan Rogol Dicekup



    Selepas sebulan dijejaki, seorang lelaki disyaki menculik dan merogol seorang kanak-kanak perempuan berusia 11 tahun di Sri Aman berjaya dicekup polis di Kidurong, Bintulu semalam. 

    Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Sarawak SAC Datuk Dev Kumar berkata, suspek berusia 23 tahun itu ditahan dalam keadaan khayal dipercayai akibat pengaruh dadah ketika menunggang motosikal sekitar jam 3.45 petang.

    Menurutnya, menyedari kehadiran polis, suspek terus melarikan diri dengan memasuki kawasan RPR Kidurong sebelum berjaya diberkas pasukan operasi yang diketuai Inspektor Nixon Malang. “Lokasi persembunyian suspek terbongkar dan pasukan operasi yang melakukan pemantauan berjaya menjejaki suspek yang ketika itu sedang menunggang motosikalnya.

    “Bagaimanapun, suspek yang menyedari kehadiran polis kemudian meninggalkan motosikalnya dan berlari memasuki kawasan perumahan berdekatan, namun berjaya ditangkap. Suspek yang berada dalam keadaan khayal dipercayai akibat pengaruh dadah itu kemudian dibawa ke balai polis dan akan diserahkan ke JSJ Sri Aman untuk siasatan lanjut,” katanya dalam satu kenyataan di sini, semalam.

    Difahamkan, kejadian dilaporkan berlaku oleh bapa mangsa yang berusia 53 tahun pada 29 Ogos lepas apabila mangsa tidak pulang ke rumah mereka di Kampung Abok Janang, Sri Aman sejak 27 Ogos.

    “Ibu mangsa mulanya membenarkan suspek membawa mangsa yang kononnya hendak membeli makanan di pasar Sungai Tenggang, Pantu sekitar jam 4 petang 27 Ogos (Sabtu). Bagaimanapun, mangsa tidak dihantar pulang selepas itu dan menurut mangsa dia telah dibawa ke Engkilili dan dipaksa bermalam selama dua malam (27 dan 28 Ogos) di sebuah rumah kosong di mana kejadian (rogol) tersebut berlaku.

    “Pada hari berikutnya (29 Ogos), suspek membawa mangsa menaiki motosikalnya ke rumah kawannya di sebuah rumah panjang di San Raba, Sri Aman untuk bermalam di situ,” kata Dev yang turut memberitahu keluarga mangsa juga mencari mangsa sejak hari pertama dilaporkan hilang. 

    Tambahnya, suspek kemudian meninggalkan mangsa di rumah panjang tersebut menyebabkan rakannya terpaksa memaklumkan kepada pihak polis kerana mencurigai sesuatu selepas gagal menghubungi suspek. “Pada malam hari sama, mangsa dihantar ke Hospital Umum Sarawak (HUS) untuk pemeriksaan dan disahkan telah dirogol,” kata Dev. Status Receiving traffic in past 48 hours. 9 active users right now. See details in real-time traffic reports. Send test traffic Website tracking This is the Universal Analytics tracking code for this property. To get all the benefits of Universal Analytics for this property, copy and paste this code into every web page that you want to track.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Sebulan Lari, Suspek Curi Dan Rogol Dicekup Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top