My Blog List

Translate

  • PANAS

    Friday 30 September 2016

    Sejak Bila Mereka Tahu Dosa Pahala?




    Memetik laporan daripada portal pro pembangkang, MalaysiaKini semalam, tinjauan pendapat rawak yang mereka lakukan terhadap kecenderungan rakyat Malaysia memilih Perdana Menteri adalah, calon berkenaan mestilah takutkan Tuhan berbanding segala-galanya.

    Dua nama yang mereka tanya kepada responden iaitu Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tan Sri Muhyiddin Yasin dan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Namun hasilnya, responden hanya menjawab, mereka lebih berminat untuk melihat calon Perdana Menteri yang taat kepada agama dan mampu membimbing rakyat Malaysia kearah lebih makmur.

    Persoalannya, apa rasional MalaysiaKini meletakkan nama Muhyiddin dan Anwar pada tinjauan pendapat ini? Benar, nama mereka dikaitkan sebagai bakal Perdana Menteri Malaysia yang baru andai pakatan pembangkang dan PPBM berjaya memenangi Pilihan Raya Umum ke 14 kelak.

    Namun harus di ingat, nama-nama mereka hanya akan diputuskan di peringkat Persidangan Majlis Presiden Pakatan Harapan dimana, walaupun rakyat mengemukakan 1 nama, Pakatan Harapan tetap memilih Anwar selaku calon Perdana Menteri dan PPBM tetap dengan pendirian untuk meletakkan Muhyiddin selaku pilihan mereka.

    Jika dilihat dari jawapan responden, mereka mahu pemimpin yang mentaati dan takutkan Tuhan. Menariknya, jika dilihat dari latar belakang Anwar dan Muhyiddin, kedua-dua mereka dipaliti dengan isu skandal seks yang sama sekali tidak mencerminkan kemahuan rakyat.

    Anwar sendiri sudah dipaliti dengan dua kesalahan liwat dimana terbaru, beliau asih merengkok dalam Penjara Sungai Buloh akibat kesalahan seks yang dilakukannya. Muhyiddin pula seringkali dikaitkan dengan punca keruntuhan rumahtangga seorang peguam dengan menjalinkan hubungan sulit dengan isteri peguam berkenaan, Nika Gee.

    Sehingga hari ini, beliau hanya menafikan hubungan terlarang berkenaan tanpa mengambil tindakan serius. Malah dari Akuan Bersumpah yang dikemukakan oleh bekas suami Nika Gee, jelas memaparkan nama Muhyiddin antara punca kenapa mereka bercerai. Menariknya, Muhyiddin langsung tidak berani untuk menyaman bekas suami Nika Gee ini bagi membersihkan namanya.

    Di sini jelas menunjukkan, sejak bila calon pilihan Pakatan Harapan dan PPBM ini takutkan tuhan serta kenal dosa dan pahala? Mereka seringkali cuba mengaitkan Datuk Seri Mohd Najib sengan pelbagai isu dan rasuah, nemun tiada satu pun bukti jelas yang menyokong tuduhan mereka.

    Malah, beliau dengan tengan sentiasa mudah ditemui di majlis-majlis agama. Adakah ini bukan menunjukkan beliau seorang yang takutkan Tuhan dan mentaati ajaran agama?

    Berhentilah daripada mengaitkan isu agama dengan suasana politik hari ini. Politik hanyalah berkisarkan amalan demokrasi di mana rakyat mempunyai hak untuk menentukan siapa yang bakal mengetuai mereka untuk setiap penggal. Langkah MalaysiaKini yang cuba memanipulasikan agama dalam hal ehwal politik ini, cukup disesali dan tidak wajar dilakukan.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Sejak Bila Mereka Tahu Dosa Pahala? Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top