My Blog List

Translate

  • PANAS

    Tuesday 31 January 2017

    Jentera BN Sedia Menghadapi PRK Tanjong Datu




    Jentera Barisan Nasional (BN) sudah bersedia sepenuhnya untuk menghadapi Pilihan Raya Kecil (PRK) bagi kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Tanjong Datu. Pengarah Operasinya Dato Sri Wan Junaidi Tuanku Jaafar ketika dihubungi semalam berkata jenteranya kini hanya menunggu saat tibanya hari penamaan calon pada 4 Februari depan. 

    “Meskipun Parti Keadilan Rakyat (PKR) telah menyatakan hasrat untuk tidak bertanding tetapi jentera operasi kami tetap membuat persiapan yang komprehensif. Ini kerana kami mahu pastikan BN akan menang besar di kerusi yang merupakan kubu kuat kepada BN ini sejak kedatangan Allahyarham penyandang Datuk Patinggi Tan Sri Adenan Satem.

    “Sebab itu, tidak kira sama ada PKR atau parti-parti lain bertanding atau tidak, persiapan tetap kami lakukan pada tahap yang terbaik,” katanya.

    Bagi menguatkan lagi jentera operasi PRK BN, ibu pejabat Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) katanya juga telah menubuhkan jawatankuasa peringkat tertinggi untuk membantu jenteranya di peringkat lapangan.

    Malah menurut Wan Junaidi yang juga Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar serta Ahli Parlimen Santubong, jenteranya turut dibantu oleh parti-parti komponen BN yang lain iaitu Parti Rakyat Sarawak (PRS), Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) dan Parti Demokratik Progresif (PDP).

    “Kami jawatankuasa bahagian PBB akan bermesyuarat pada pagi 1 Februari ini sebelum bermesyuarat bersama Ketua Menteri Datuk Amar Abang Johari Tun Abang Openg pada sebelah petang.

    “Saya juga menjangkakan Ketua Menteri yang juga pengerusi BN Negeri dan presiden PBB akan membuat pengumuman calon pada hari kami bermesyuarat itu nanti,” tambahnya.

    Ditanya mengenai calon yang akan dipilih, Wan Junaidi berkata sesiapa jua pilihan Ketua Menteri nanti individu itu adalah calon bagi BN dan PBB khasnya.

    “Tidak kira nama siapa yang diumumkan sebagai calon nanti individu itu akan mendapat sokongan penuh daripada kami semua,” katanya. Selain bilik operasi utama di pekan Lundu, jentera operasi PRK BN juga akan menubuhkan bilik operasi di setiap daerah mengundi di Tanjong Datu.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Jentera BN Sedia Menghadapi PRK Tanjong Datu Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top