My Blog List

Translate

  • PANAS

    Friday 20 January 2017

    PRK DUN Tanjong Datu 18 Februari, Tiada PRK Di DUN Sungai Air Tawar




    Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan 18 Februari ini sebagai tarikh Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Tanjong Datu, Sarawak. Pengerusi SPR, Datuk Seri Mohd. Hashim Abdullah berkata, penamaan calon ditetapkan pada 4 Februari manakala pengundian awal pada 12 Februari.

    Menurutnya, proses pilihan raya tersebut dianggarkan memerlukan peruntukkan sebanyak RM997,919.

    Dalam perkembangan yang sama, penentuan calon Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Tanjung Datu yang ditinggalkan Allahyarham Tan Sri Adenan Satem akan dibincangkan oleh Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) Sabtu ini.

    Timbalan Ketua Wanita PBB, Datuk Fatimah Abdullah berkata, perkara itu akan dibawa ke Mesyuarat Ahli Majlis Tertinggi PBB, selain parti turut membincangkan kekosongan jawatan presiden parti.

    Menurutnya, mengenai pemilihan calon PRK Dun Tanjung Datu, Ahli Majlis tertinggi PBB akan memilih calon sesuai untuk bertanding pada pilihan raya kecil itu. “Segala keputusan akan diumumkan Ketua Menteri yang juga Timbalan Presiden PBB, Datuk Amar Abang Abdul Rahman Zohari Abang Openg, atau Setiausaha Agung PBB, Datuk Dr Stephen Rundi Utom.

    “Seperti biasa perkara mengenai calon akan dilakukan secara perbincangan dan persetujuan bersama,” katanya selepas menyampaikan sumbangan kepada 150 penerima di Majlis Sejambak Kasih Tahun Baharu Cina, di sini, semalam.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: PRK DUN Tanjong Datu 18 Februari, Tiada PRK Di DUN Sungai Air Tawar Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top