My Blog List

Translate

  • PANAS

    Friday 27 January 2017

    Terdesak Ganti Wang Disonglap



    Seorang pesara tentera mengambil keputusan nekad merompak sebuah bank di sini kelmarin bagi memperoleh wang untuk menggantikan duit syarikat tempatnya be­kerja berjumlah lebih RM120,000 yang diselewengkan sebelum ini. 

    Suspek yang bertindak bersendirian tidak merancang rompakan itu dengan teliti selain tidak mengetahui kedudukan bilik simpanan wang bank itu.

    Ketua Polis Kedah, Datuk Asri Yusoff berkata, siasatan awal mendapati suspek berusia 50 tahun yang bekerja sebagai pengurus sebuah syarikat kawalan keselamatan di sini mengalami tekanan selepas menyalahgunakan wang syarikatnya yang berjumlah lebih RM120,000.

    Menurutnya, perbuatan pesara tentera itu terbongkar selepas pegawai audit mengeluarkan satu laporan sehari sebelum kejadian dengan mendakwa lelaki berkenaan telah menghilangkan wang hasil kutipan yang dilakukannya bagi pihak syarikat.

    “Suspek dikatakan berusaha mencari ganti wang syarikat yang diselewengkan itu dan tanpa berfikir panjang sanggup melakukan tindakan hingga membahayakan keselamatan orang lain,” katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Muda di sini semalam.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Terdesak Ganti Wang Disonglap Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top