My Blog List

Translate

  • PANAS

    Wednesday 29 June 2016

    Pelanggan Pub Tonton Euro 2016 Dibom


    Lapan daripada kira-kira 20 pelanggan yang leka menonton perlawanan bola sepak Euro 2016 di pusat hiburan Movida di IOI Boulevard di sini cedera dengan seorang daripadanya parah selepas premis itu diserang dengan bom tangan dalam kejadian awal pagi semalam.

    Semasa kejadian pada pukul 2.15 pagi pusat hiburan yang terletak di tingkat bawah bangunan tujuh tingkat itu dalam proses ditutup. Hanya tinggal kira-kira 20 pelanggan masih leka menonton perlawanan bola sepak antara Itali dan Sepanyol di depan premis ketika kejadian berlaku.

    Sepuluh pekerjanya pula ketika itu berada di dalam atau di belakang premis bagi mengemas pusat hiburan tersebut. Akibat letupan itu, sebahagian depan premis rosak dengan cerminnya pecah bertaburan.

    Timbalan Ketua Polis Selangor, Datuk Abd. Rahim Jaafar berkata, serangan itu berlaku apabila suspek dari arah jalan melemparkan sebutir bom tangan yang terus meletup dan mencederakan lapan daripada 20 pelanggan pusat hiburan itu.

    “Mereka yang cedera membabitkan empat pelanggan lelaki dan empat pelanggan wanita. Semua mangsa merupakan rakyat tempatan kecuali seorang wanita warga China,” kata beliau semasa ditemui di lokasi kejadian di sini semalam.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Pelanggan Pub Tonton Euro 2016 Dibom Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top