My Blog List

Translate

  • PANAS

    Thursday 30 March 2017

    Brazil Pasukan Pertama Layak


    Brazil kembali membuktikan status mereka sebagai juara dunia sebanyak lima kali apabila muncul pasukan pertama berjaya melayakkan diri ke pentas Piala Dunia 2018 yang akan berlangsung di Rusia pada 14 Jun hingga 15 Julai tahun depan. 

    Ia hadir selepas The Selecao mencetak kemena­ngan kelapan berturut-turut dalam kempen kelayakan zon Amerika Selatan dengan menewaskan Paraguay 3-0 hasil jaringan Philippe Coutinho, Neymar dan Marcelo di Arena Corinthians pagi semalam.

    Pada masa sama, kekalahan dua pencabar utama iaitu Argentina yang tewas 0-2 kepada Bolivia dan Uruguay dihampakan Peru 2-1 memboleh­kan Brazil mengesahkan slot mereka ke pentas kejohanan bola sepak paling berprestij itu.

    “Sekarang saya merupakan sebahagian daripada detik istimewa sejarah bola sepak Brazil,” kata ketua jurulatih Brazil, Tite.

    Brazil sebelum ini dikritik hebat gara-gara prestasi hambar dipamerkan pada awal kempen kelayakan apabila hanya mampu mengutip sembilan mata daripada enam perlawanan. Lebih malang, kegagalan The Selecao yang terkeluar pada pusingan awal aksi Copa America Centenario tahun lepas me­nyaksikan mereka tidak lagi diletak sebagai pasukan pilihan untuk ke Rusia pada 2018.

    Pemecatan bekas pengendali, Dunga dan dengan kemasukan Tite secara tak langsung berjaya mengubah nasib bola sepak Brazil yang kini sudah melayakkan diri ke Rusia walaupun kempen kelayakan berbaki empat perlawanan lagi untuk berakhir.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Brazil Pasukan Pertama Layak Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top