My Blog List

Translate

  • PANAS

    Wednesday 29 March 2017

    Sempadan Negara Selamat




    Pihak polis memberi jaminan sempadan negara selamat daripada dibolosi militan Abu Sayyaf yang melarikan diri selepas diserang pihak berkuasa Filipina di selatan negara itu. 

    Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Ramli Din berkata, pihaknya sentiasa berwaspada kerana dikhuatiri kumpulan militan tersebut akan mencari perlindungan di Sabah bagi mengelakkan mereka daripada diburu di negara sendiri.

    “Keadaan sekarang lebih selamat. Kami tahu isu tersebut, justeru kawalan di sempadan selamat dan sentiasa diperketatkan,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

    Mengulas mengenai tiga lagi mangsa culik yang diselamatkan Ahad lalu, beliau berkata, kesemua mangsa diuruskan oleh wakil dari Bukit Aman dan mereka juga akan dipertemukan dengan keluarga masing-masing di Kuala Lumpur. Katanya, perkara tersebut perlu dilakukan untuk menyelesaikan beberapa urusan termasuk proses dokumentasi.

    Ketiga-tiga mangsa culik yang diselamatkan oleh pihak berkuasa Filipina itu adalah Mohd. Ridzuan Ismail, 32; Fandy Bakaran, 26, dan Mohammad Jomadil Rahim, 23. Khamis lalu, dua lagi mangsa telah terlebih dahulu diselamatkan iaitu Abd. Rahim Summas, 62, dan Tayudin Anjut, 45. 

    Kelima-lima mereka yang diselamatkan di perairan Pulau Pata dan Pablocan Punay negara itu diculik pada 18 Julai tahun lalu ketika menaiki sebuah bot tunda yang ditemukan terdampar di perairan Dent Haven, Lahad Datu dalam keadaan enjin masih hidup.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Sempadan Negara Selamat Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top