My Blog List

Translate

  • PANAS

    Tuesday 21 March 2017

    Lagu Penjara Sanjay Dutt Dalam Filem


    Lagu ciptaan aktor Sanjay Dutt ketika berada dalam penjara selama dua tahun akan digunakan dalam filem terbaharunya berjudul Torbaaz. Menurut penerbit filem tersebut, Rahul Mittra, dia cukup tersentuh apabila mendengar lagu yang diberi judul O Meri Aangan Ki Chidiya Hai Tu ketika berkunjung ke kediaman aktor berkenaan. 

    “Sanjay memperdengarkan beberapa buah lagu yang diciptanya ketika berada di dalam penjara. Bagaimanapun, saya cukup tersentuh dan beremosi dengan lagu O Meri Aangan Ki Chidiya Hai Tu. 

    Image result for sanjay dutt“Lagu berkenaan mengisahkan hubungan bapa dengan anak perempuannya. Ia dicipta dengan begitu indah dan amat sesuai dengan jalan cerita filem Torbaaz. Sanjay terus memberi persetujuan apabila saya memberitahu mahu menggunakan lagu tersebut dalam filem,” kata Rahul.


    Dalam filem aksi yang berlatar negara Afganistan tersebut, Sanjay turut berlakon memegang watak seorang pegawai tentera. Filem berkenaan memaparkan kehidupan kanak-kanak yang digunakan sebagai pengebom berani mati.

    Terdahulu, Sanjay meringkuk selama dua tahun dalam Penjara Pusat Yerwada di Maharashtra, India selepas didapati bersalah memiliki senjata secara haram dan terlibat dalam keganasan di Mumbai pada 1993.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Lagu Penjara Sanjay Dutt Dalam Filem Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top