My Blog List

Translate

  • PANAS

    Friday 31 March 2017

    Gagal Serang Najib, Kini Rosmah Pula Jadi Sasaran

     


    Bagi kalangan pembangkang di negara ini, antara subjek yang cukup disukai untuk diserang adalah Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak. Pelbagai cerita dan fitnah mereka reka hanya semata-mata untuk menjatuhkan reputasi dan kredibiliti Perdana Menteri agar beliau dilihat gagal dan dibenci oleh rakyat.

    Sebut sahaja apa perkara yang tidak di tujukan kepada Perdana Menteri baik dari isu 1MDB, masalah tekanan ekonomi, kemelesetan ekonomi sehinggalah jika disaman oleh pihak Polis DiRaja Malaysia pun, Datuk Seri Mohd Najib dipersalahkan. Pendek kata, apa sahaja yang menyusahkan hidup penyokong mahupun pemimpin pembangkang, semuanya salah Datuk Seri Mohd Najib.

    Menariknya, selaku Perdana Menteri yang dipilih secara sah oleh rakyat, beliau tidak mudah melatah dengan semua tuduhan dan fitnah ini. Beliau sentiasa tenang dan meneruskan tugas beliau seperti biasa walaupun hebat diasak oleh penyokong mahupun pemimpin pembangkang, termasuklah bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Melihat akan kegagalan mereka menggoyahkan kedudukan Datuk Seri Mohd Najib, seperti dirancang, Datin Seri Rosmah Mansur pula menjadi sasaran. Sebagai isteri Perdana Menteri, beliau tidak terlepas dari sebarang fitnah jahat yang direka pembangkang. Ada sahaja tuduhan liar dilemparkan keatas beliau hanya semata-mata mahu menggoyahkan kedudukan suaminya sebagai Perdana Menteri.

    Lebih melucukan, pada setiap kali demo yang dianjurkan samada oleh NGO BERSIH mahupun beberapa parti pembangkang, antara ayat yang kerap mereka laungkan adalah "undur Najib" dan "undur Rosmah". Persoalannya, Datin Seri Rosmah mahu berundur dari jawatan apa dalam kerajaan?

    Umum sedia maklum bahawa Datin Seri Rosmah bukanlah seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN), Ahli Parlimen bagi mana-mana Parlimen di Malaysia mahupun seorang Menteri Kabinet. Beliau hanyalah isteri kepada Perdana Menteri yang menjadi kewajipannya menenami suaminya kemana sahaja Datuk Seri Mohd Najib pergi.

    Justeru timbul persoalan, kenapa Datin Seri Rosmah dijadikan sasaran kegilaan politik pembangkang? Jika mereka berasa iri hati dengan cara Datin Seri Rosmah mengiringi suaminya, kenapa mereka tidak pula bersuara sewaktu Tun Dr Siti Hasmah menemani Mahathir mengadakan "roadtour" ceramahnya di serata Malaysia? Apa jawatan Siti Hasmah di dalam PPBM?

    Kenapa pula mereka tidak mempersoalkan kenapa Datin Seri Wan Azizah mengetuai PKR sedangkan langsung tiada pemilihan berasaskan demokrasi yang membolehkan Wan Azizah kekal sebagai Presiden PKR? Bagaimana pula dengan kehadiran Betty Chew disisi Lim Guan Eng yang kini dilihat memegang jawatan antara yang terpenting dalam kerajaan DAP negeri Pulau Pinang?

    Apa yang berlaku hari ini menyerlahkan betapa pembangkang di Malaysia benar-benar ketandusan isu. Mereka gagal menggugat kedudukan Datuk Seri Mohd Najib selaku Perdana Menteri dan kini, mereka menghalakan serangan mereka kearah Datin Seri Rosmah pula. Inikah cara politik matang dalam Pakatan Harapan? Sekali imbas, ianya sama sekali tidak mencerminkan kematangan setiap seorang pemimpin yang ada di dalam Pakatan Harapan.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Gagal Serang Najib, Kini Rosmah Pula Jadi Sasaran Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top