My Blog List

Translate

  • PANAS

    Friday 31 March 2017

    RM1 Bilion Buka Tiga Cawangan Baharu Mydin



    Pasaraya Besar Mydin (Mydin) merancang memperluaskan perniagaan di negeri ini dengan membuka tiga cawangan baharu di Sibu, Bintulu dan Miri. 

    Pengarah Urusan Mydin Mohamed Holdings Bhd., Datuk Wira Dr. Ameer Ali Mydin berkata, ketika ini, pasar raya berkenaan sudah mempunyai dua cawangan di bandar raya ini dan sebuah lagi sedang dalam pembinaan yang bakal dibuka pada akhir tahun ini.

    Katanya, perancangan membuka tiga cawangan baharu di bahagian utara Sarawak dibuat selepas melihat sambutan baik daripada penduduk negeri ini sejak pembukaan cawangan pertama di Bandar Baru Semariang, tahun lalu dan Mydin CityOne di sini, hari ini.

    “Kami sudah meninjau beberapa kawasan di Sibu, Bintulu dan Miri yang dilihat berpotensi untuk mengembangkan lagi jenama Mydin di negeri ini, namun belum ada sebarang keputusan dibuat memandangkan ia masih dalam perancangan.

    “Hal ini kerana terdapat beberapa perkara perlu diperhalusi terlebih dahulu terutama aspek logistik dalam memastikan Mydin dapat bertapak di tiga kawasan berkenaan,” katanya dalam sidang akhbar selepas merasmikan pembukaan Mydin CityOne di sini hari ini. Mydin Cityone menjadi cawangan kedua pasar raya besar itu di negeri ini dan ke-25 di seluruh negara.

    Dalam pada itu, beliau memberitahu, tiga lagi pasar raya Mydin bakal dibuka akhir tahun ini dengan kos keseluruhan dianggarkan lebih RM1 bilion. Menurutnya, sebuah daripadanya adalah di Vista Tunku di sini, yang juga merupakan cawangan ketiga di Sarawak, manakala dua lagi di Mutiara Rini, Johor dan Jengka, Pahang.

    “Kesemua projek pembinaan tiga cawangan ini berada dalam fasa akhir dengan kos keseluruhan dianggarkan melebihi RM1 bilion,” ujarnya.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: RM1 Bilion Buka Tiga Cawangan Baharu Mydin Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top