My Blog List

Translate

  • PANAS

    Thursday 30 March 2017

    Syed Saddiq Pun Tergoda Dengan Tawaran Annuar Musa




    Minggu lalu, Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Annuar Musa telah mengiklankan satu pertandingan mengarang esei mengenai Penasihat Agung DAP, Lim Kit Siang. Hadiah yang ditawarkan cukup lumayan sehingga mencecah RM 50,000 kepada pemenang.

    Menariknya, Ketua Armada Parti pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Syed Saddiq Syed Abdul Rahman dilaporkan tertarik dengan pertandingan ini. Dia dikatakan akan menyertai pertandingan ini dan akan menulis tentang Lim Kit Siang dari kacamatanya.

    Sekiranya menang, Syed Saddiq tidak akan menggunakan wang kemenangannya untuk kepentingan peribadinya. Sebaliknya, wang kemenangan berkenaan akan disumbangkan kepada pasukan bola sepak Kelantan - The Red Warriors (TRW) serta membantu pelajar Universiti Kuala Lumpur (UniKL) atau dijadikan biasiswa MARA.

    Sebenarnya, tidak salah buat mana-mana pihak menyertai peraduan ini. Ianya terbuka buat sesiapa sahaja cuma apa yang menariknya, adakah Syed Saddiq sanggup membelakangkan Tun Dr Mahathir Mohamad selaku mentornya serta Lim Kit Siang yang sudah dianggap seperti bapa angkatnya ini hanya disebabkan RM 50 ribu?

    Adakah Syed Saddiq akan menulis tentang segala keburukan yang dilakukan oleh Lim Kit Siang hanya semata-mata sebab duit? Jika dinilai dari kenyataannya, Syed Saddiq sanggup melakukan perkara demikian hanya disebabkan duit. Malah, dia mungkin sanggup membelakangkan jawatannya dalam PPBM demi mengejar keuntungan.

    Nampaknya, jerat yang dipasang oleh Tan Sri Annuar Musa seperti hampir mengena. Ini terbukti apabila orang kanan Mahathir sendiri sanggup membelakangkan Mahathir hanya untuk menulis esei mengenai pengkhianatan dan betapa rasisnya Lim Kit Siang hanya semata-mata mengejar imbuhan.

    Semua orang boleh menjanjikan itu dan ini sebelum memenangi sesuatu pertandingan, namun apabila berjaya kelak, mampukah Syed Saddiq mengotakan janjinya? Ini yang cukup menarik untuk dilihat kelak. Untuk Syed Saddiq, selamat berjaya diucapkan dan terima kasih kerana mendedahkan keburukan bapa angkat anda sendiri pada kacamata umum.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Syed Saddiq Pun Tergoda Dengan Tawaran Annuar Musa Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top