My Blog List

Translate

  • PANAS

    Friday 3 March 2017

    Polis Beluran Rampas 2 Senapang Buatan Sendiri, 10 Peluru



    Polis merampas dua laras senapang buatan sendiri dan 10 butir peluru selepas menahan tiga lelaki di Kampung Bintang Mas Kuala Sapi di sini, kelmarin. Ketua Polis Daerah Beluran Supt V. Sivanathan berkata ketika ditahan, tiga lelaki berusia antara 18 dan 39 tahun itu dalam perjalanan pergi memburu binatang. 

    Katanya pada jam 12.30 tengah hari, anggota polis yang melakukan tugas pemantauan jenayah memeriksa sebuah kereta yang diparkir di tepi jalan di kampung itu. Pemeriksaan di dalam kereta pacuan empat roda itu menemui senapang buatan sendiri atau bakakuk dan peluru di belakang tempat duduk penumpang, katanya dalam kenyataan, semalam.

    Menurutnya hasil siasatan lanjut mendapati seorang daripada lelaki itu mengaku senapang tersebut miliknya. Sivanathan berkata lelaki itu memberitahu senapang itu dibuatnya sendiri sejak tujuh tahun lepas untuk berburu.

    Beliau berkata peluru jenis penabur itu pula dibeli daripada seorang lelaki di Tamu Pekan Telupid dengan harga RM20 sebutir. Katanya polis juga akan mengesan dan menangkap individu yang menjual peluru kepada lelaki itu.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Polis Beluran Rampas 2 Senapang Buatan Sendiri, 10 Peluru Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top